کد خبر 1002849
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
رژیم غذایی نمایه

یک محقق و پژوهشگر گفت: یکی از مقوی‌ترین مواد برای تقویت هوش و تمرکز آب سیب است که افراد می‌توانند از شربت آن هم استفاده کنند.

به گزارش مشرق، حیدر عظمایی درباره بالا بردن هوش و تمرکز با طب سنتی اظهار کرد: حافظه فعالیت‌های ذهنی و روانی مغز را انجام می‌دهد و به ما این امکان را می‌دهد تا حالات خود مانند دانش‌ها، تمایلات، خواسته‌ها، دریافت‌های حسی، قضاوت‌ها، اندیشه‌ها، دردها، لذت‌ها و احساسات را حفظ و آنها را به هنگام نیاز در ذهنمان بازیابی کنیم.

بیشتر بخوانید:

خطراتی که رژیم غذایی کتوژنیک دارد

نوشیدن چای موجب بهبود سلامت مغز می‌شود

وی در ادامه افزود: یکی از مفیدترین مواد برای تقویت حافظه، شربت و خود سیب است. این شربت حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B ،B۱ B۲ ،B۳ ،B۶ ،C ،E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، آهن، منیزیم، منگنز، پکتین، روی و غیره است. این شربت تأثیر چشمگیری در سلامتی بدن دارد و تا حدی می‌تواند سلامت انسان را تضمین کند.

عظمایی گفت: از جمله خاصیت‌های شگفت‌انگیز آن می‌توان به جوانسازی پوست و مو اشاره کرد، این میوه به دلیل داشتن ویتامین‌های A و C و E و پکتین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ استفاده از سیب می‌تواند بدن را تا حد زیادی در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصاً سرطان‌ها محافظت ‌کند و موجب کاهش چربی خون ‌شود. خوردن شربت سیب باعث تقویت سیستم قلبی و عروقی می‌شود و عملکرد سیستم عصبی و حافظه را بهبود می‌بخشد و می‌تواند از بروز آلزایمر پیشگیری ‌کند. این شربت برای افرادی که از ناراحتی‌های تنفسی مثل آسم و مشکلات ریوی رنج می‌برند، بسیار مفید است و می‌تواند به افرادی که قند خون بالایی دارند، کمک کند.

وی با تاکید کرد: خوردن سیب موجب درمان چاقی می‌شود؛ همچنین می‌تواند سنگ صفرا را دفع کند و از مشکلات مشابه آن جلوگیری کند. خوردن شربت سیب برای افرادی که سندروم روده تحریک‌پذیر دارند هم بسیار مفید است.

عظمایی گفت: نوشیدن این شربت خوش‌طعم باعث سم‌زدایی از کبد و کلیه‌ها می‌شود و تأثیر چشمگیری در بهبود دید و قوای بینایی دارد؛ به طوری که استفاده از آن از بروز آب مروارید و بیماری تباهی لکه زرد (ماکولا) پیشگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: فیبر موجود در سیب باعث بهبود عملکرد روده‌ها می‌شود و یبوست را برطرف می‌کند؛ استفاده از آن برای دندان‌ها بسیار مفید است و باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود. شربت سیب می‌تواند یک نوشیدنی مناسب برای افراد در معرض پوکی استخوان و آرتروز باشد.

محقق و پژوهشگر بیان کرد: برای تهیه شربت سیب کافی است سیب‌هایی را که هسته‌های آن جدا شده است خوب میکس کنید. به ترکیب به دست آمده مقداری سکنجبین و در صورت دلخواه مقداری گلاب اضافه کنید تا آماده خوردن شود. توجه داشته باشید زمانی که گلاب اضافه شود، خاصیت نشاط‌آور و آرام‌بخشی هم پیدا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    3 4
    هوش یک امر زنتیکی است به اب سیب هم ریط ندارد خداوند هم انقدر خوردنی افریده که اگر کسی یک چیز را نخورد با چیزدیگر جبران خواهد شد
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    3 8
    با طناب پوسیده طب منسوخ سنتی به چاه نرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس