واشنگتن‌پست نمایه

واشنگتن‌پست معتقد است حملات موشکی و پهپادی به تأسیسات نفتی آرامکو، پایان سیاست فشار حداکثری آمریکا را ثابت کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

این روزنامه نوشت: حمله به تأسیسات نفتی آرامکو ثابت کرد فشار حداکثری، یک سیاست ناکارآمد و ناقص بوده است. در عرض یک‌ ماه گذشته هر ابتکار عملی که دولت ترامپ در حوزه سیاست خارجی دست به آن زده از درون منفجر شده است. این به لطف رفتار ناشی از عدم تعادل روحی رئیس‌جمهور است. اواسط سپتامبر حادثه‌ای در خاورمیانه اتفاق افتاد که ثابت کرد کارزار «فشار حداکثری» ترامپ علیه جمهوری اسلامی ناکام مانده است. با پشتیبانی و هماهنگی کامل جمهوری اسلامی، به یک مجتمع نفتی عربستان حمله شد. ترامپ نه تنها این حمله را با یک اقدام نظامی پاسخ نگفت؛ بلکه «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه را فرستاد تا ترتیب ملاقات او با «حسن روحانی» را در حاشیه اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل بدهد و او را راضی کند بیاید و با هم مذاکره کنند و در عوض؛ تحریم‌های ایران برداشته شود.

بیشتر بخوانید:

عصبانیت آمریکا از ناتوانی سعودی‌ها در محافظت از تأسیسات نفتی


ترامپ در این قمار باخت. روحانی؛ ترامپ را پشت خط تلفن منتظر گذاشت. اما عربستان پیام را گرفت. «محمد بن سلمان» ولیعهد از عراق و پاکستان خواست که بیایند و برای تنش‌زدایی با تهران میانجی‌گری کنند. دو هفته بعد از این افتضاح مذاکرات هسته‌ای ترامپ با کره شمالی هم خرد شد. در دیداری در استکهلم، نمایندگان رهبر کره شمالی پیشنهاد آمریکا برای یک توافق فزاینده را رد کرد. ترامپ باز هم خلع سلاح شد و راهش را کشید و رفت و حاضر نشد تاریخ مشخصی برای گفت‌وگوهای آینده معین بشود. شاید ترامپ همه این کارها را می‌کرده تا برنده جایزه «صلح نوبل» در سال ۲۰۲۰ بشود اما این شانس هم بر باد فنا رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مسعود دیپلمات IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    12 0
    رمز پیروزی آمریکائی ها در این است که همه شان(اعم از جمهوری خواه و دمکرات و بقیه) در دشمنی با ایران ثابت قدم و استوار هستند. رمز شکست ما نیز در مقابله با دشمن این است که دائما در حال شل کن و سفت کن هستیم.! و امید به ترحم دشمن بسته ایم و یا توهم سود بردن از تعامل سازنده با دشمن را داریم.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    1 0
    حکوما جهانی آمریکا سقط مرده . سپاه و ارتش ی دوتا پهپاد دیگه بزنن
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    2 0
    حکومت جهانی آمریکا سقط شده ، سپاه و ارتش ی دوتا پهپاد دیگه بزنن .
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    0 0
    قطعا اون شلیک به سرخودشان است .
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    2 0
    ترامپ ببر کاغذیه.. خیلی ترسوتر از اونیه که فکرش را بکنید.. تا دو ماه آینده هم استیضاح میشه میره پی کارش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس