عکس/ پیاده‌روی اربعین؛ از چذابه تا کربلا - کراپ‌شده

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به افزایش بیش از ۵۰ درصدی تعداد زائران اربعین ۹۸ نسبت به سال گذشته، از ورود ۳۵۰ هزار زائر حسینی به کشور طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه از اول محرم تاکنون بیش از سه میلیون‌ و ۳۵۰ هزار نفر به عتبات مشرف شدند، اظهار داشت: از اول ماه صفر تاکنون نیز سه میلیون و ۵۰ نفر از زائران اربعین به کربلا تشرف یافتند که این تعداد نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

گردهمایی میلیون‌ها زائر هم‌زمان با اربعین حسینی در کربلا +فیلم

وی‌ با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد خروج زائران اربعین کاهش یافته است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۰ هزار نفر از زائران اربعین به کشور بازگشتند و ۱۰ هزار نفر نیز از کشور خارج شدند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به وضعیت مرزها خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هم‌اکنون بسیاری از زائران اربعین در حال بازگشت به کشور هستند، وضعیت تردد در مرزها روان است. البته در مرز مهران که ۶۰ درصد ترددها را به خود اختصاص داده است، زائران با کمی معطلی وارد کشور می‌شوند.

محمدی‌فر با بیان اینکه مرز چذابه و خسروی بهترین مرزها برای خروج زائران است، تصریح کرد: بیشتر حجم تردد زائران از مرزهای مهران و شلمچه است. بنابراین ما همچنان توصیه می‌کنیم زائران برای جلوگیری از معطلی در مرزها از مرز خسروی و چذابه وارد کشور شوند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه سفر بسیاری از زائران اربعین در حال پایان است، گفت: توصیه می‌کنیم زائران تلاش کنند سفر خود را با توجه به پایان مراسم اربعین و به تدریج جمع شدن موکب‌ها تسریع بخشند. البته پیش‌بینی کردیم دو تا سه روز پس از اربعین نیز امکانات اسکان و تغذیه برای زائران فراهم باشد.

محمدی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از زائران در حال بازگشت به کشور هستند، از آن‌ها می‌خواهیم که پس از ورود به مرزها با توجه به امکانات فراهم شده سفر خود را مدیریت کرده و استراحت کافی داشته باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس