کد خبر 1002701
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
ترامپ

دونالد ترامپ در پاسخ به انتقاد از او برای بیرون بردن سربازان آمریکایی از سوریه ادعا کرد:« ما کنترل نفت خاورمیانه را در دست گرفته ایم».

به گزارش مشرق، به نقل از اویل پرایس، دونالد ترامپ روز جمعه در پاسخ به انتقاد از او برای بیرون بردن سربازان آمریکایی از سوریه ادعا کرد:« ما کنترل نفت خاورمیانه را در دست گرفته ایم».

بیشتر بخوانید:

نگرانی شدید کاخ سفید از بی‌توجهی چین به تحریم‌های نفتی ایران

باج‌گیری ترامپ از سعودی‌ها با کابوس ایران

ترامپ گفت:« ما  کنترل نفت خاورمیانه را در دست گرفته ایم، نفتی که ما از آن صحبت می‌کنیم نفتی است که همه نگران آن بودند. آمریکا این نفت را تحت کنترل دارد». وی اضافه کرد فعالیت آمریکا در سوریه سال ها پیش در دولت اوباما باید انجام می شد.

 این اظهارات ترامپ توییت قبلی او را با همین ادعاهای مبتنی بر نفت به یاد آورد. وی در توییت خود نوشته بود:« ما نفت خاورمیانه را به دست آورده ایم و کردها و ترکیه جنگجویان داعش را».

 ولی ترامپ مشخص نکرد که دقیقاً منظورش از «به دست آوردن نفت» چیست ولی  احتمالاً به نیروهای ویژه آمریکا اشاره دارد که کنترل میادین نفت و گاز دیرالزور را در اختیار دارند.

 دولت سوریه بارها خواسته که دارایی های نفت و گازش به این کشور بازگردانده شود.

 اگر ترامپ کاملاً به قول خود برای خروج از سوریه پایبند باشد، این سوال به وجود می‌آید که پس از آن چگونه می‌خواهد این نفت را حفظ کند.

 بیشتر نفت سوریه تحت کنترل نیروهای دموکرات سوریه با پشتیبانی آمریکاست. سوریه قبل از جنگ روزانه ۳۸۷ هزار بشکه نفت تولید میکرد که ۱۴۰ هزار بشکه آن صادر می شد.

طی تحولات اخیر، ترکیه توافق کرده حمله به سوریه را در ازای خروج کردها از منطقه امن  شمال شرق این کشور، متوقف کند و آمریکا توافق کرده دور جدید تحریم ها را پس از توافق رسمی آتش بس لغو کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس