ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا جمعه مدعی شد اروپایی‌ها توافق کرده‌اند بعضی از عناصر داعش را تحویل بگیرند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه مدعی شد کشورهای اروپایی توافق کرده‌اند بعضی از عناصر داعش را تحویل گرفته و به کشورهایشان برگردانند.

بیشتر بخوانید:

آیا واشنگتن مجددا به داعش قدرت خواهد داد؟

ترامپ در توئیتر نوشت: «همین الان با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه صحبت کردم. به من گفت شلیک چند خمپاره‌انداز و تک‌تیرانداز اتفاق افتاد که به سرعت از بین رفت. او خیلی زیاد خواستار آن است که آتش‌بس یا توقف در عملیات اثربخش باشد. کردها هم همینطور، این آتش‌بس را می‌خواهند و خواستار به وقوع پیوستن راه حل نهایی هستند.»

او در ادامه نوشت: «خیلی بد است که همین تفکر سال‌ها پیش وجود نداشت. همیشه مسائل با چسب زخم‌های ضعیف و به صورت مصنوعی سرهم‌بندی شده‌اند. در هر دو طرف حسن نیت و شانس واقعا خوبی برای موفقیت وجود دارد. آمریکا نفت را ایمن کرده و پیکارجویان داعش دو طرفه تحت حفاظت کردها و ترکیه قرار دارند.»

ترامپ نوشت: «همین‌ الان به من اطلاع داده شده که برخی از کشورهای اروپایی الان برای اولین بار مایل هستند پیکارجویان داعش را که از کشورهای آنها آمده‌اند تحویل بگیرند. این خبر خوبی است، ولی باید همان وقتی انجام می‌شد که دستگیرشان کردیم. به هر صورت، پیشرفت‌های بزرگی در حال وقوعند.»

«دونالد ترامپ پیش از این بارها کشورهای اروپایی را تهدید کرده در صورت عدم اجرای تعهدات خود برای تحویل گرفتن ۲۵۰۰ تروریست‌ خارجی داعش که در سوریه و عراق دستگیر شده‌اند، واشنگتن آنها را آزاد خواهد کرد.

او به عنوان مثال مردادماه گفت: «ما ۲۵۰۰ پیکارجوی داعش داریم که می‌خواهیم اروپا تحویل بگیرد، چون آنها داشتند به اروپا، یعنی به داخل فرانسه، به داخل آلمان و مکان‌های مختلف برمی‌گشتند.»

وی در ادامه گفت: «ما هزاران پیکارجوی داعشی داریم که می‌خواهیم اروپا آنها را تحویل بگیرد و صبر می‌کنیم ببینیم تحویل می‌گیرند یا نه. اگر تحویلشان نگیرند احتمالاً مجبور می‌شویم آزادشان کنیم.»

آمارهای مختلفی درباره شمار  نیروهای خارجی که برای جنگ به عراق و سوریه رفته‌اند ارائه شده است. وزارت خارجه آمریکا ژوئن سال ۲۰۱۶ اعلام کرد بیش از ۴۰ هزار پیکارجوی خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور مختلف برای حضور در جنگ به سوریه رفته‌اند. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس