پیاده روی جاماندگان اربعین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور از برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرهای مختلف کشور خبرداد و گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین به سوی حرم‌های مطهر وگلزار شهدا در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، نوشادی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور به حماسه مسلمانان در مراسم پیاده‌روی اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: با وجود توطئه دشمنان در ایجاد اغتشاش در عراق و ایجاد اختلاف میان مسلمانان، جمعیت پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا امسال بیش از سال گذشته بود که نشان از اقتدار و صلابت اسلام ومسلمانان است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران +مسیرها

وی،پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) در کربلا را نماد همدلی و اتحاد مسلمانان دانست و تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی با شوری وصف ناپذیری در پیاده‌روی نجف تا کربلا شرکت کردند و عشق و ارادت خود را به خاندان ائمه اطهار(ع) نشان دادند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور تقویت اتحاد و وحدت مسلمانان را یکی از برکات پیاده‌روی اربعین حسینی دانست و افزود: حماسه پیاده‌روی اربعین امام حسین(ع) هر سال با شکوهتر از سال گذشته برگزار می‌شود و همین حماسه توطئه‌های استکبار جهانی را ناکام کرده  است.

نوشادی از حرکت کاروان پیاده جاماندگان اربعین در سراسر کشور خبر داد و بیان کرد: همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان(ع) پیاده‌روی جاماندگان اربعین به سوی حرم‌های مطهر و گلزار شهدا در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این حرکت در شهرهای مشهد، شیراز، قم و تهران به سوی حرم‌های مطهر برگزار می‌شود افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی در دیگر شهرها به سمت گلزار شهداء و در این راستا تجمع سراسری اربعین در میدان‌های اصلی شهر برپا می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور قرائت زیارت اربعین  را مورد تاکید قرارداد و گفت:همه باید نسبت به قرائت زیارت اربعین سید و سالار شهیدن حضرت امام حسین(ع)احساس تکلیف کنند چراکه قرائت این دعا سبب راه نجات بشریت است.

نوشادی با بیان اینکه پیاده‌روی عظیم جاماندگان اربعین حسینی در استان بوشهر از میدان‌های اصلی شهر به‌سوی گلزار شهدا برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: در روز اربعین شهادت امام حسین(ع) ضمن مراسم سوگواری، عزاداری، سینه‌زنی و تعزیه‌خوانی پیاده‌روی عظیم جاماندگان اربعین حسینی برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس