ال کلاسیکو

دو باشگاه برتر فوتبال اسپانیا پیشنهاد سازمان لیگ فوتبال این کشور برای تغییر محل برگزاری اولین ال کلاسیکوی فصل را نپذیرفتند.

به گزارش مشرق و به نقل از نشریه مارکا، باشگاه‌های بارسلونا و رئال مادرید حاضر به تغییر محل برگزاری اولین ال‌کلاسیکوی فصل از ورزشگاه نوکمپ به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نیستند.

 

به دنبال افزایش تنش‌ها و وقوع برخی تظاهرات در ایالت کاتالونیا در اعتراض به حکم حبس طولانی مدت برای رهبران جنبش استقلا‌ل‌طلبی ایالت کاتالونیا، سازمان لیگ اسپانیا از بیم عدم تأمین امنیت اولین ال‌‌کلاسیکوی فصل و فراهم نبودن شرایط برگزاری این بازی خواهان تغییر محل برگزاری ال‌کلاسیکو شد و به دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا پیشنهاد داد که این بازی به جای ورزشگاه نوکمپ در خانه کهکشانی‌ها برگزار شود، اما هیچ‌کدام از‌ آنها حاضر به پذیرش آن نشدند.

مقامات باشگاه بارسلونا معتقدند که بازی باید در نوکمپ برگزار شود و رئال مادرید هم بر این عقیده است که اگر نگرانی از بابت تأمین امنیت بازی وجود داشته باشد، بازی باید به تعویق بیفتد نه اینکه میزبان آن عوض شود. علاوه بر این رئال مادرید باور دارد که میزبان این باشگاه از ال‌کلاسیکوی برگشت باید به قوت خودش باقی بماند تا هیچ‌گونه بی‌عدالتی در برگزاری بازی‌های لالیگا صورت نگیرد. با این حال این باشگاه مخالفتی با تعویق زمان بازی ندارد.

دو باشگاه تا روز دوشنبه فرصت دارند که پاسخ خود به پیشنهاد سازمان لیگ اسپانیا را به صورت رسمی ارائه کنند و انتظار می‌رود که هر دوی آنها این پیشنهاد را رد کنند و به تعویق زمان بازی و موکول شدن آن به اواسط یکی از هفته‌های پیش رو رضایت بدهند. البته موکول شدن این بازی به زمان دیگر هم تبعاتی برای آنها خواهد داشت که مهمترین آن نارضایتی شرکت‌های تلویزیونی دارای حق پخش اولین ال‌کلاسیکوی فصل است.

با توجه به وضعیت موجود در کاتالونیا، تصمیم‌گیری درباره برگزاری یا عدم برگزاری ال‌کلاسیکو در موعد مقرر از دست دو باشگاه خارج است و حتی این احتمال وجود دارد که فدراسیون فوتبال اسپانیا مداخله کرده و برخلاف میل دو باشگاه حکم برگزاری بازی در سانتیاگو برنابئو را صادر کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس