انجمن علمی مدیریت ورزشی تهران

تعامل کمیته ملی المپیک به عنوان یک نهاد مسئول و رسمی با یک انجمن ناشناس و ایجاد امکان دیده شدن برای آن، جای تعجب دارد.

به گزارش مشرق، نشست اعضای انجمن علمی مدیریت ورزشی تهران با حضور حبیب هنری دبیرکل انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران، حسن رنگرز رییس موزه ملی ورزش و جمعی از چهره های نخبه و جوان مدیریت ورزشی تهران در محل موزه المپیک برگزار شد.

این جلسه در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد که ماهیت و کارکرد آن نامعلوم و مبهم است. مشخص نیست که انجمن علمی مدیریت ورزش تهران، چه رویکرد و چه اهدافی دارد. این انجمن که تا دیروز خبری از آن در ورزش کشور نبود، شرح فعالیت و اقدامات آن تا کنون مشخص نیست. البته،‌ انجمن علمی مدیریت ورزشی کشور نیز به عنوان بالادستی این مجموعه وجود دارد که خود حکایتی مفصل و جالب توجه دارد.

در حوزه ورزش، انجمن های مختلف با رویکردها و اهداف متفاوت تشکیل شده و می شوند که معمولا به سبک قارچی رشد می کنند و دامنه فعالیت و خروجی آنها مشخص نیست. اینگونه انجمن ها تشکیل می شوند که حضور داشته باشند و برای راه اندازان آن که فاقد جایگاه و نسبتی با ورزش هستند، سهمی در معادلات و مناسبات ایجاد کنند.

اینکه انجمن علمی مدیریت ورزشی تهران که به یک باره در کمیته ملی المپیک و شبکه رسانه‌ای آن ظاهر شده،‌ در کدام دسته بندی قرار دارد، نیاز به تامل دارد که البته، نشانه‌ها، ذهن افراد بی طرف را هدایت می کند. انجمنی که فعالیت آن روشن نبوده و محل بروز و ظهورش نیز ناشناس می نماید، در کدام طیف قرار می گیرد؟

از سوی دیگر، نامی از فعالان این انجمن در محافل ورزشی دیده نمی شود و پیشینه و رزومه قابل توجهی ندارند. در جلسه ای که در کمیته ملی المپیک تشکیل شد، به دو نام برمی خوریم؛ یکی که اساسا در حوزه ورزش هیچ جایگاهی ندارد و یک چهره ناشناس است. دومی نیز که در یک دوره خاص، به بدنه وزارت ورزش راه یافت و در طول این مدت، تلاش داشته برای خود جایگاه حداقلی ایجاد کند. البته، از حسن رنگرز که از قهرمانان و مدیران شاخص و تحصیلکرده ورزش کشور است،‌ انتظار می رود که درباره حضور خود در چنین جمع هایی تجدیدنظری جدی داشته باشد.

در این میان، تعامل کمیته ملی المپیک به عنوان یک نهاد مسئول و رسمی با این انجمن ناشناس، جای تامل دارد. اینکه کمیته به عنوان یکی از متولیان ورزش کشور با یک انجمن ناشناس با اعضای ناشناس تر و بدون فعالیت مشخص و روشن، وارد تعامل شده و فرصت بروز و ظهور آن را فراهم می کند، یک علامت سئوال عجیب است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس