کی روش و ویلموتس

شکست 1-0 تیم ملی ایران مقابل بحرین و در همان شب شکست 3-0 کلمبیا مقابل الجزایر به واکنش‌های مشابهی بین کاربران ایرانی و کلمبیایی در شبکه‌های اجتماعی دامن زده است.

به گزارش مشرق، دیشب دو تیم سابق و فعلی کارلوس کی‌روش در یک شب دو شکست سخت خوردند. ایران در آسیا و در مقدماتی جام جهانی قطر در خاک بحرین به مصاف این تیم رفت و با نتیجه 1-0 شکست خورد. اولین شکست ایران با سرمربی جدیدش که در این تیم جانشین کارلوس کی‌روش شده همانطور که انتظار می‌رفت بخش قابل توجهی از کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی را به فکر دوران سپری شده کی‌روش انداخت.

شکست در مقابل بحرین همیشه برای ایرانی‌ها سخت بوده، به خصوص دیشب که بحرینی‌ها با بی‌احترامی به سرود ملی کشورمان در ابتدای بازی کاری کردند که این شکست سخت‌تر هم به نظر برسد. هنوز سوت پایان بازی به صدا در نیامده بود که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به یاد دوران کی‌روش در تیم ملی افتاده و از پست‌هایشان پیدا بود که دل آنها برای دوران کی‌روش تنگ شده. این گروه به روزهایی اشاره می‌کردند که به قول آنها ایران برای پیروزی بر تیمهای عربی نگرانی نداشت و با هدایت کی‌روش هواداران مطمئن بودند که تیم ملی از سد تیم‌های عربی خواهد گذشت.

اما نکته جالب اینجا است که کی‌روش که ایرانی‌ها دیشب خیلی به یادش بودند هم دیشب با تیم جدیدش کلمبیا در یک بازی دوستانه به مصاف الجزایر رفت و یک شکست سنگین 3-0 را تجربه کرد. این شکست سنگین باعث شد مرد پرتغالی برای اولین بار از زمان پیوستن به کلمبیا در این کشور با انتقادات سخت روبرو شود. انتقادهای کاربران کلمبیایی نشان داد که سایه پکرمن، سرمربی سابق و افسانه‌ای کلمبیایی‌ها همواره بر سر کی‌روش سنگینی می‌کرده.

مضمون اصلی توییت‌ها و پست‌های کاربران کلمبیایی این بود که هیچکس قدر چیزی که دارد را نمی‌داند مگر زمانی که آن را از دست بدهد. یک کاربر کلمبیایی با انتشار عکسی از پکرمن در زمان هدایت کلمبیا نوشت چقدر خوشحال بودیم و نمی‌دانستیم. کاربر دیگری هم با انتشار فیلمی از دوران حضور پکرمن روی نیمکت تیم ملی این کشور نوشت با تو چقدر خوشحال بودیم پروفسور پکرمن. دلم برایت تنگ شده.

 عادت کردن به یک شرایط جدید بعد از گذشت مدتها خو کردن به شرایطی نسبتا پایدار کار دشواری است. کی‌روش در ایران و پکرمن در کلمبیا توانسته بودند برای چندین سال در تیمهای ملی این دو کشور شرایطی پایدار بوجود آورند و به همین دلیل بعد از به هم خوردن آن شرایط پایدار، طبیعی است که هواداران این دو تیم به محض مواجه شدن با شرایطی که بر وفق مرادشان نیست به یاد دوران خوب گذشته بیفتند. تنها نوشداروی عبور از چنین وضعیتی بدست آوردن نتایج خوب توسط ویلموتس در ایران و کی‌روش در کلمبیا است و این دو تنها در این صورت است که می‌توانند به بیرون آمدن از زیر سایه مربیان قبلی خود امیدوار باشند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    2 0
    گویا دوستان باخت 1-0 به ضعیف ترین لبنان اون دوران رو فراموش کردن. این بحرین تو جام ملت ها جلوی کره جنوبی 105 دقیقه 1-1 کرده بود در حالیکه لبنان حتی از گروه خودش بالا هم نیومد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس