حشمت مهاجرانی

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان با تاکید بر ضعف تاکتیکی تیم ویلموتس گفت: من اعتقاد دارم که با یک باخت خیلی تیم را تحت فشار نگذاریم. این شکست یک حادثه بود که اتفاق افتاد و قبلا هم رخ داده بود.

سرویس ورزش مشرق – تیم ملی فوتبال کشورمان بار دیگر در یک مسابقه تراژیک در کشور بحرین تن به شکست داد تا پس از ۱۸ سال که در سال ۲۰۰۱ به این تیم باخته بود باز هم با انبوهی از ستاره های نامی فوتبال آسیا به این تیم درجه دومی قاره باخته باشد.

حشمت اله مهاجرانی در گفت و گو با مشرق، درباره بازی تیم ملی و شکست به بحرین به تحلیل این دیدار و بررسی دلایل باخت پرداخت و اظهار داشت: یک تیم باید به نحوی در میدان مسابقه حضور پیدا کند که خصوصیات تک تک بازیکنان در خدمت تیم باشند و در قالب تیمی پیاده شوند، چیزی که ما در دیدار با بحرین از تیم ملی مان ندیدیم. یکی از هنرهای مربیان این است که خصوصیات تک تک بازیکنان را در قالب یک تیم به کار بگیرد. صددرصد ویلموتس مربی باتجربه ای است و با یک باخت هم نمی توانیم بر مسند قضاوت بنشینیم و او را محاکمه کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین اضافه کرد: ما معمولا احساسی و عاطفی حرف می زنیم ولی آنهایی که همیشه با مغزشان صحبت کردند موفق تر از بقیه بوده اند ولی من اعتقاد دارم که با یک بازی خیلی تیم را تحت فشار نگذاریم. این باخت یک حادثه بود که اتفاق افتاد و قبلا هم رخ داده بود.

بیشتر بخوانید:
 

گمان کردند بحرین هم تیمی است مثل کامبوج / ایران مستحق باخت بود!
 

آقای ویلموتس! چیزهایی هست که نمی‌دانی!

مهاجرانی ادامه داد: ما خاطره بدی از این بازی داریم ولی برعکس، از نقطه نظر روحی برای بحرین خیلی خوب بود چون قبلا دیده بود که می تواند در دوران بلاژویچ که بچه های خیلی خوبی در تیم حضور داشتند و همگی ستاره بودند ما را برده بود و شکست دادن ما در بازی دیشب یعنی بحرین به ذهنیتش که فکر می کرد شکست ایران دور از دسترسش نبود، به همان خواسته اش رسید.

وی افزود: ما باید دوباره شروع کنیم و این حادثه ممکن است در همه تیم های ملی اتفاق بیافتد. خود من در همین منامه تیم ملی شان را با تیم جوانان ایران ۰-۶ شکست دادم. اینها ثبت در تاریخ است و الان نمی تواند ملاک عمل باشد و بگوییم چون ما ۴۰ سال قبل با تیم جوانان مان شش تا زدیم الان هم باید ببریم. تیم ها پیشرفت و حرکت کردند و سرمایه گذاری شده است.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: شاید اگر بخواهیم آنالیز بازی را داشته باشیم ما با این مهاجمینی که داریم باید تمام کننده باشیم. سانترهای خوبمان دیر آمد که همان ها را هم از دست دادیم و شانس های کمی ایجاد کردیم. هافبک های ما تسلیم تیم مقابل بودند و وسط زمین را در اختیار حریف گذاشته بودیم و دست بحرین بود. فاصله خطوط مان زیاد و پوشش دادن هایمان کم بود.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره ضعف خط دفاعی تیم ملی تأکید کرد: خط دفاعی مان نشان داد ایراداتی دارد و باید ترمیم شود چون آسیب پذیر است و در ادامه راه ضعف هایش بیش از پیش شناسایی می شوند!

مهاجرانی تصریح کرد: من فکر می کنم که ویلموتس باید روی روش بازی اش تجدید نظر کند. البته نه اینکه باز هم به زمان کی‌روش برگردیم و بگوییم چون کی‌روش اینجوری بازی می کرد باید الان هم با همان سبک بازی کنیم.

وی توضیح داد: الان قطعا یاد کی‌روش می افتیم ولی یک چیزهایی که او داشت دیسیپلین و انضباط تیمی اش بود. دیدیم که وقتی به آزمون کارت داد به خاطر پرخاشگری اش به داور بود. اعتراض خوب است نه اینکه منجر به تنبیه فردی یا تیمی شود. حاج صفی هم عصبی بود و طبیعتا فکر می کنم باید بازی با بحرین را فراموش کرد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: ما باید به فکر بازی با عراق باشیم چون عراق تصمیم گیرنده نهایی برای ما می شود و باید این تیم را ببریم وگرنه کارمان مشکل می شود.

وی در این باره که بازیکنان کناری ما در دیدار با بحرین چطور بازی کردند توضیح داد: هر دو بک های چپ و راست کناری تیم مان باید بدانند دیگر گذشت آن زمان که فقط در نقش دفاعی باید کار کنند. در فوتبال مدرن می توانند در بحث هجومی مؤثرتر باشند و بالانسی باشند در حمله و دفاع. این دو می توانستند در چپ و راست یک فوروارد خوب برای تیم باشند و نبود این موضوع یک مقدار شکل کار ما را مشکل ساخت. البته الان تمام نقاط ضعف ما روی رامین رضاییان و بک چپ و راست نبود به طور کلی تیم ما آن تیمی نبود که ما انتظارش را داشتیم و به آن فکر می کردیم.

مهاجرانی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا لازم است نفرات جدیدی به تیم ملی دعوت شوند یا نه گفت: این بستگی به نظر ویلموتس دارد ولی این آرایش تیمی که ما دیدیم نیاز به تجدید نظر دارد تا نفرات در فواصل مختلف زمین به درستی در ترکیب تیمی جای بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    1 4
    تیم ملی تیم ملی ایران است آی حشمت چرا تیم ملی کشورت را به اجنبی تخصیص می دهی؟
  • هادي IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    3 7
    علي بيرو چرا سوراخ شدي ؟
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      0 1
      از پنگوئن یاد گرفته
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    1 0
    فوتبال و خودرو سازی دو پدیده فساد و رانت در کشور باید بدست افراد متخصص اصلاح شود
  • ناشناسن IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    13 2
    کی روش بهترین مربی تاریخ ایران بود اما مسئولین و چرتپولیسی ها فراریش دادن
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    0 0
    پول ،شهرت، بازی تو اروپا، هار کرده اونها رو ، بهترین مربی هم بیاد ، آگه نخوان ب اصطلاح غیرتی یا برای وطن و مردم ک براشون این حرفها ،نخ نما و خنده دار شده، بازی بکنن و از خودخواهی و پریدن ب جون داور، و احساس غروب کاذب با برد بازی کامبوج، همین آش و همین کاسه است، اون ازمون و طارمی هم اینجور فلفلی میشن، سنگ خودشون ب سینه میزنن، یا علی مدد
  • علی US ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 0
    تیم ملی بتدریج ضعیف تر وبه دوران قبل از آمدن کیروش برمیگرده و انضباط تیمی و بازیکن سالاری مجددا به تیم ملی حاکم خواهد شد این زنگ خطر بازیهای بعدی تیم ملی را تحدید خواهد کرد بعید بنظر میرسه ویلموتس بتونه از پس کاستی ها و مشکلات تیم ملی بر بیاد
  • Ali US ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    0 0
    جناب مهاجرانی دقیقا درست گفتید ولی این اواخر شما هم جزو اعضای گروه منتقدین کیروش بودید و نمیگذاشتید کارشو بارانش انجام بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس