کد خبر 1002008
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
سلبریتی نمایه

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ‌ به چگونگی برخورد این وزارت‌خانه با برخی ناهنجاری‌ها در عرصه هنر در مجلس خبر داد.

به گزارش مشرق، این روزها هنرمندان روی فرش قرمز با لباس‌های آنچنانی و نامتعارف، خودنمایی می‌کنند و دیگر خبری از نمایش قدرت‌ هنری‌شان جلوی دوربین نیست، فرش قرمزی که گاه و بی‌گاه به‌بهانه‌های مختلف فلان جشنواره خصوصی و فیلم خاص فلان کارگردان و بازیگر اتفاق می‌افتد و عکاسان اینستاگرامی هم در صحنه حضور دارند؛ یک عکسی شکار می‌شود و صفحات مجازی را معطوف به خودش می‌کند.

امروز فارغ از اظهارنظرهای غیرتخصصی، سلبریتی‌ها موجی جدید از جنس خودنمایی با لباس و آرایش نامتعارف را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند تا از این طریق به چشم مخاطب بیایند. این پدیده شوم سلبریتی‌ها سوغات شوم شبکه‌های اجتماعی و البته سینمای غرب است که هر از چند گاهی یک رفتار عجیب و غریب را به منصه ظهور می‌رساند؛ یک جایی جان یک طلبه را می‌گیرد، یک جایی اذهان عمومی را مشوش می‌کند و جایی هم باعث ترویج فساد در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بعد از انتشار عکسی مربوط به یکی از چهره‌های معروف سینما و تلویزیون، انتقادات فراوانی به این رویه حضور بازیگران زن در اکران‌های خصوصی انجام شد و رسانه‌ها خواستار پاسخگویی وزیر ارشاد به این نوع رفتارهای هنجارشکنانه شدند اما هیچ پاسخی از سوی وزارت ارشاد اتفاق نیفتاد و فقط به یک گزارش خبری و رسانه‌ای تلویزیونی‌ها بسنده شد.

اخباری مبنی بر این که قرار است عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس برود و در این باره پاسخ‌های لازم را بدهد، منتشر شده است.

حجت‌الاسلام احمد سالک نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع، گفت: نقش اساسی خانم‌ها در انقلاب اسلامی نقش بسیار بلند و بزرگی است هم قبل انقلاب و هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این مسئله یکی از برگ‌های زرین انقلاب اسلامی بوده و هست. این اتفاق همیشه با رعایت حجاب و عفاف و حیای بانوان ما انجام شده و شاهد کشتار این خانم‌ها در میدان ژاله تهران هم بودیم که بعدها نامش را میدان شهدا گذاشتند؛ به‌همین‌خاطر ما همیشه نقش زن‌های انقلابی و محجبه را در انقلاب اسلامی نقش فوق‌العاده‌ای می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه استکبار درصدد سواستفاده از زن‌ها به‌عنوان ابزاری در عرصه اقتصادی و سیاسی برآمده است، تأکید کرد: استکبار به‌دنبال موفقیت‌های پی‌درپی انقلاب اسلامی به این فکر افتاد نحوه مواجهه و رفتار دیگر جوامع با زن‌ها را که از آن‌ها به‌عنوان ابزار جنسی، اقتصادی و سیاسی بهره می‌برند در ایران با پوشش شعارها و سناریوهایی ایجاد کند. نمونه‌هایی هم از این نوع رفتارهای استکبارگونه‌شان در تاریخ به‌جا مانده که به جریان آندلس و حتی جریانات لیبرالیستی و فمینیستی برمی‌گردد.

سالک افزود: اخیراً شاهد آثاری از تفکرات لیبرالیستی و فمینیستی در  حرکت‌های اجتماعی هستیم.

وی با ابراز اینکه برخی از بازیگران سینما و صداوسیما هم با کشف حجاب و خودنمایی به گسترش و توسعه اهداف شوم استکبار در مقوله اشاعه بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه ایران دامن می‌زنند، گفت: دشمنان ما در شرایط کنونی برای گسترش بی‌حجابی در کشور به‌کمک اندیشه‌های لیبرالیستی به‌دنبال تحقق آن هستند؛ مثلاً در قضیه اصفهان در نقاط مختلفی مثل پل خواجو، چهارباغ و... حرکت‌های ناموزونی در قالب موسیقی‌های خیابانی و یا کشف حجاب و خوانندگی زن‌ها را شاهد بودیم. دامن‌زدن به این مسئله یعنی ازبین‌بردن فرهنگ ارزشی حیا، عفت و عفاف جامعه که کم‌کم برخی از بازیگران سینما و صداوسیما در جلساتی با کشف حجاب و خودنمایی با لباس‌های آنچنانی و آرایش نامتعارف، فساد در جامعه را گسترش می‌دهند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این موضوع که استکبار برای گسترش فساد در ایران تقلا می‌کند،‌ خاطرنشان کرد: این مباحث قابل بحث و بررسی است و اخیراً  شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اصلاحاتی در قانون حجاب و عفاف انجام داده‌اند که با این نوع حرکت‌های ناموزونی که در جامعه اتفاق می‌افتد و فساد را جامعه گسترش می‌دهد باید چگونه مقابله کرد.

سالک تصریح کرد: رئیس سازمان صداوسیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مسئول مستقیم و کنترل این مسائل باشند و باید مورد سؤال جدی قرار گیرند. چند روز گذشته به نماینده صداوسیما در مجلس گفتم که به آقای علی‌عسکری اعلام کنند و این فیلم‌ها و عکس‌ها را ببینند و یک اقدام جدی در صداوسیما داشته باشند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بعد از اتمام تعطیلات اربعینی مجلس، در صحن علنی حاضر می‌شود و مورد سؤال قرار خواهد گرفت.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کسی را احضار نکرده‌ایم؛ دو هفته گذشته سؤال نمایندگان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود من آنجا دو سؤال از آقای صالحی پرسیدم که ایشان به معاونت‌هایشان واگذار کردند. سؤال اول من این بود؛ "آیا معاونین شما تصمیمات و عزل و نصب‌هایی را که انجام می‌دهند با شما در میان می‌گذارند و مشورت می‌کنند؟"، که سکوت کردند و گفتند "جلسه‌ای با معاونین می‌گذاریم". سؤال دوم این بود که حاشیه کنسرت‌ها و اجازه‌هایی که برای کنسرت‌ها داده می‌شود و اتفاقاتی که در جریان اجرای کنسرت روی صحنه می‌افتد قابل تحمل نیست؛ ایشان این سؤال را هم به معاون هنری خودشان ارجاع دادند؛ ما هم گفتیم امیدواریم پیگیری شود.

وی در پایان تأکید کرد: ان‌شاءالله با کمک و پشتیبانی مردم و به‌ویژه قشر فرهیخته زنان، و  تولید محتوای فرهنگی غنی انقلاب اسلامی در مقابل این نوع هجمه‌های استعماری خواهیم ایستاد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    22 43
    متاسفانه خودنمایی ظاهری در همه سطوح جامعه به اسم آراستگی خیلی رایج شده .مسوولین فرهنگی خودشون رو به خواب زدن
  • سید رضا IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    4 15
    دیگر پوششی نمانده ! در خواب زمستانی چند ساله مسئولین ؛ پوششها ؛ برباد رفت ! کجایید ؟ گویا هنوز خوابید ؟؟!!
  • سید رضا IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    5 23
    دیگر پوششی نمانده ! در خواب زمستانی چند ساله مسئولین ؛ پوششها ؛ برباد رفت ! کجایید ؟ گویا هنوز خوابید ؟؟!!
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    41 71
    دلقک جماعت را با کلمه شریف هنر و هنرمند ربط ندهید - هنر در این گروه به غلط جا گرفته فرهنگستان ایران برای زدودن این لکه از چهره هنر این قشر اداکاررا هنرمند نباید بنامند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس