اریک سوالول

یک نماینده کنگره آمریکا روز سه‌شنبه با انتقاد از تهاجم ترکیه به شمال شرق سوریه احتمال خارج کردن این کشور از ائتلاف ناتو را گزینه‌ای دانسته که روی میز قرار دارد.

به گزارش مشرق، یک نماینده کنگره آمریکا روز سه‌شنبه در انتقاد از تهاجم ترکیه به شمال شرق سوریه طرح خارج کردن این کشور از «سازمان پیمان آتلانیک شمالی» (ناتو) را گزینه‌ای دانسته که روی میز قرار دارد. 

«اریک سوالول»، سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت: «ترکیه، جزو متحدان ما در ناتو است و فکر نمی‌کنم که بخواهند از ناتو بیرون انداخته شوند.» البته فکر می‌کنم این گزینه‌ای است که روی میز قرار دارد.»

بیشتر بخوانید:

روسیه: ترکیه می‌تواند فقط تا ۱۰ کلیومتر در خاک سوریه نفوذ کند

گفتگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و آمریکا درباره تحولات شمال سوریه

به نوشته «نیوزویک»، این نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا گفته که رفتار ترکیه در حال حاضر شباهتی به یک متحد آمریکا ندارد. 

سوالول در ادامه مصاحبه با «سی‌ان‌ان» خواستار یافتن روشی فراحزبی در نهاد قانونگذار آمریکا برای تغییر رفتار ترکیه شده است.  

شب گذشته (دوشنبه) «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از توافق فراحزبی در دو شاخه کنگره آمریکا (مجلس سنا و مجلس نمایندگان) برای تلاش جهت لغو تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در سوریه خبر داد. 

پلوسی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که با «لیندسی گراهام»، عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا درباره این موضوع صحبت کرده است.

وی نوشت: «از گفت‌وگو با سناتور لیندسی گراهام خوشوقت شدم. نخستین مسئله کاری ما توافق بر سر این بود که بایستی فوراً یک قطعنامه فراحزبی در هر دو مجلس کنگره برای لغو تصمیم خطرناک رئیس‌جمهور در سوریه داشته باشیم.»

 پلوسی نوشته در مرحله بعد، اعضای هر دو حزب آمریکا در مجلسین کنگره این کشور بایستی «قوی‌ترین تحریم‌ها» را علیه ترکیه اعمال کنند. 

هفته گذشته ترامپ بعد از مکالمه تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد که ارتش آمریکا در آستانه عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، این مناطق را ترک می‌کند.

بر اساس توافق صورت‌گرفته میان واشنگتن و آنکارا، قرار است ترکیه در ازای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی، نگهداری چند هزار اسیر داعشی را که در حال حاضر در اختیار شبه نظامیان کرد هستند، بر عهده بگیرد.

ترکیه بعد از اعلام تصمیم ترامپ و به بهانه ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، عملیاتی نظامی را در شمال سوریه آغاز کرده است. بنا بر اعلام آنکارا، ارتش ترکیه قصد دارد تا عمق ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری سوریه پیشروی کند. شبه‌نظامیان کرد در سوریه تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس