پرچم نمایه آمریکا و روسیه

وزرای دفاع آمریکا و روسیه به‌صورت تلفنی در خصوص آخرین تحولات شمال شرقی سوریه گفتگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و همتای آمریکایی وی «مارک اسپر» روز سه‌شنبه در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات شمال شرق سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای در خصوص این گفتگو تلفنی اعلام کرد: «امروز ژنرال سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه و مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند. در این گفتگوی تلفنی مسائل مهم مرتبط با تحولات سوریه مورد بحث قرار گرفت.»

بیشتر بخوانید:

روسیه: ترکیه می‌تواند فقط تا ۱۰ کلیومتر در خاک سوریه نفوذ کند

مناطق شمال شرقی سوریه از هفته گذشته شاهد عملیات نظامی نیروهای ارتش ترکیه بوده است. عملیات نظامی «چشمه صلح» که از روز چهارشنبه ۹ اکتبر (۱۷ مهر) با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه آغاز شده، مخالفت‌های بسیاری را در بین کشورهای منطقه و دیگر کشورهای جهان به دنبال داشته است؛ اما مقامات ترکیه تأکید کرده‌اند که این عملیات تا زمان محقق شدن اهداف مورد نظر ادامه خواهد یافت.

عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه پس از آن آغاز شد که  دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که تصمیم گرفته است نیروهای آمریکایی را از شمال شرقی سوریه خارج کندو دخالتی در اختلافات موجود بین ترکیه و گروه‌های کُرد مستقر در منطقه نداشته باشد.

در عین حال وی چندین بار ترکیه را تهدید کرده است که اگر در شمال شرقی سوریه پا را از حد فراتر بگذارد، با تحریم‌های سنگین مواجه خواهد شد. وی روز گذشته مجوز تحریم دو وزارتخانه و سه وزیر ترکیه‌ای را برای وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس