ترکیه

دولت ترکیه اعلام کرد که این کشور چه با حمایت و چه بدون حمایت دنیا، به عملیات خود علیه «تروریست‌ها» در شمال سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، ریاست جمهوری ترکیه طی بیانیه‌ای به توافق اخیر دولت سوریه با شبه‌نظامیان کُرد سوری واکنش نشان داد و آن را «توافق کثیف» خواند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا سه وزارتخانه ترکیه را تحریم کرد

به گزارش الجزیره، ریاست‌جمهوری ترکیه شامگاه سه‌شنبه (۲۳ مهر) با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن توافق مذکور، اعلام کرد که کشورش، چه با حمایت و چه بدون حمایت جامعه جهانی، به عملیات علیه «گروه‌های تروریست» در شمال سوریه ادامه خواهد داد.

دولت ترکیه چهارشنبه گذشته (۱۷ مهر) عملیاتی تحت عنوان «چشمه صلح» در شمال سوریه آغاز کرد. آنکارا گفته است هدف از این عملیات، دور کردن گروه‌های تروریستی از مرزهای جنوبی ترکیه و ایجاد منطقه امن در طول این مرزها به منظور اسکان بیش از دو ملیون پناهده سوریِ ساکن ترکیه است.

دولت ترکیه شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ) و «نیروهای دموکراتیک سوریه» (اس.دی.اف) را که مورد حمایت آمریکا است، «تروریست» و امتداد گروهک تروریستی «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) می‌داند.

دولت سوریه این عملیات را به شدت محکوم کرده و آن را مصداق نقض حاکمیت ملی خود دانسته است. بر اساس ادعای ترکیه، بیش از ۶۰۰ «تروریست» طی یک هفته از آغاز این عملیات کشته شده و بیش از ده روستا و شهرک در این عملیات به سیطره نیروهای ترکیه درآمده است.

شبه‌نظامیان کُرد سوریه یکشنبه این هفته بعد از پیشروی ترکیه مجبور به توافق با دمشق شدند و به ارتش سوریه اجازه دادند تا در شهر منبج و اطراف آن مستقر شوند. استقرار نیروهای سوریه امروز سه‌شنبه در این شهر اتفاق افتاد و بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش سوریه بیش از هزار کیلومتر مربع را به کنترل خود درآورده‌اند.

این توافق در حالی صورت گرفت که شبه‌نظامیان کُرد طی چند سال گذشته، بارها از مذاکره با دولت سوریه جهت استقرار نیروهای نظامی این کشور در شمال شرق امتناع کرده و یا به تعهدات خود در ذیل مذاکرات عمل نکردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سهند IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    4 7
    اردوغان جان بلایی بر سر مسلمانان منطقه اوردی در تاریخ کم سابقه است دنیا دار مکافات است باید تاوان انهمه جنایت را بپردازی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس