کد خبر 1001863
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
آرامکو

بر اثر انفجار در پالایشگاه «جبیل» وابسته به شرکت نفتی آرامکو 4 نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) از کشته شدن دو تن از کارگران این شرکت و زخمی شدن دو تن دیگر در یکی از پالایشگاه‌های متعلق به آرامکو خبر داد.

بیشتر بخوانید:

گزارش روزنامه آمریکایی از تاثیر حمله آرامکو بر ائتلاف سعودی

رسانه‌ها سه‌شنبه (۲۳ مهر) به نقل از شرکت «ساسرف» متعلق به این شرکت سعودی گزارش دادند که این کارگران بر اثر نشت گاز در پالایشگاه نفتی «الجبیل» واقع در شرق عربستان سعودی (ساحل خلیج فارس)، فوت کرده و زخمی شده‌اند.


پالایشگاه نفتی الجبیل در ساحل خلیج فارس

در شرکت ساسرف در بیاینه‌ای اعلام کرده است که قربانیان این حادثه، از کارمندان یکی از پیمانکارهای مربوط به آماده‌سازی یکی از مخازن این شرکت بوده است.

شرکت مذکور تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی پروژه مشترک آرامکو و شرکت نفتی «شل» هلند بود که شرکت سعودی در راستای توسعه عملیات‌های حفاری و استخراج خود، سهم شرکت شل را خرید.

شرکت آرامکو گفته است که تیم‌های وضعیت اضطراری بعد از ووقع حادثه به محل اعزام شده و «تدابیر لازم را برای تکرار حوادثی از این دست»، اتخاذ کرده‌اند.

شرکت ساسرف در شهر ساحلی «الجبیل» (واقع در ساحل خلیج فارس) قرار دارد و روزانه بیش از ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

حمله پهپادی نیروهای یمنی در سحرگاه شنبه ۲۳ شهریور ۹۸ علیه دو مرکز تولید نفت شرکت آرامکو عربستان سعودی در استان «بقیق» و «هجره خریص» شریان حیاتی این کشور را به خطر انداخت. این سومین حمله از این نوع و حمله گسترده به زیرساخت‌های مهم نفتی عربستان بود.

پایگاه اینترنتی نشریه فایننشال تایمز در مطلبی از فروش سهام آرامکوی عربستان بعنوان برنامه‌ای تجدید اقتصاد این کشور خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    1 8
    ان شاء الله نوبت پارس جنوبی هم برسه .
    • بی نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      4 0
      تو خواب ببینید تو و اربابانت...!
    • Hbh IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
      3 0
      لعنت خدا بر خائنین به وطن و افراد بی بوته
    • ایراندوست IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
      1 0
      شما که با عربستان عید میگیرید و با عربستان شروع میکنید و با غم عربستان غمگین و با شادی اون وحشی‌ها خوشحال میشوید قطعا به اونجا تعلق دارید ایرانی نیستید و نمک ناشناسی شما حال هر انسانی را خراب میکند . به قول مثل هر کس سر هر سفره ای که هست دعا بحال صاحب آن سفره میکند . یک روز از این سفلگی سخت پشیمان می‌شوید زیرا عربستان فقط برای آلت دست شما را میخواهد .
  • مهدی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    1 0
    این نفهم کیه که از پارس جنوبی نوشته خبر مرگت زودتر از اون چیزیه که میخوای عمر ۳۵ ساله اسراییل از تو نوکر بیشتره تو آن چیزی که میخوای نمبینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس