در این بخش از مقاله سعی داریم با معرفی سریع ترین رژیم های لاغری شما را در رسیدن به وزن دلخواه یاری کنیم. رژیم های لاغری مختلفی موجود می باشد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ولی آنچه که مهم است قبل از انتخاب یکی از سریع ترین رژیم های لاغری باید توجه کنید آیا این نوع رژیم مناسب شما است یا نه؟

معرفی 3 تا از سریع ترین رژیم های لاغری

قبل از شروع هر گونه رژیم لاغری ابتدا لازم است بررسی های مطلوب انجام شود، حتی در این زمینه می توانید با پزشک خود نیز مشورت کنید. ما سعی کرده ایم در این بخش 3 تا از سریع ترین رژیم های لاغری را مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعاتی در مورد مزایا و معایب آن ها را مطرح کنیم

البته در ادامه به گروه سنی که می تواند از این نوع رژیم های غذایی برای لاغری بهره مند شوند نیز اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید تا برای کاهش وزن و چربی های ناخواسته روش ها ی جدید و رژیم های لاغری بهتر را به دست آورید.

از جمله سریع ترین و بهترین رژیم لاغری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  •     رژیم لاغری کانادایی
  •     رژیم لاغری جنرال موتورز
  •     رژیم لاغری نظامی

با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی ر مورد هر کدام کسب کنید و توصیه های لازم را نیز مورد ارزیابی قرار دهید.

رژیم شماره 1: رژیم لاغری کانادایی

رژیم کانادایی یکی از سریع ترین رژیم های لاغری می باشد، شما می توانید با این رژیم در 15 روز به لاغری مورد نظر دست یابید... بله درست شنیده اید رژیم کانادایی یکی از مشهورترین و سریع ترین رژیم لاغری می باشد ولی بهتر است بگوییم این رژیم غذایی چندان مورد تایید متخصصان تغذیه نمی باشد.

با این حال این رژیم توانسته است مورد استقبال قرار بگیرد. معایب این نوع رژیم های غذایی معمولا از مزایای آن ها بیشتر است به همین دلیل به طور معمول توصیه نمی شود!

حال با شرایط موجود چه کسانی می توانند از این نوع رژیم غذایی به عنوان سریع ترین رژیم لاغری استفاده کنند؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این نوع رژیم غذایی لاغری کسب کنید.

مزایا و معایب این رژیم چیست؟

مهمترین مزیت رژیم لاغری کانادایی را می توان در نتایج سریع آن در نظر گرفت، به گونه ای که یک فرد 102 کیلوگرم با استفاده از این رژیم لاغری که یکی از سریع ترین رژیم لاغری می باشد می تواند در مدت کوتاه 15 روزه به وزن 90 کیلوگرم برسد. ولی این اتفاق خوشایند بدون تردید با معایب خاصی نیز همراه است.

از مهمترین معایب این رژیم لاغری این است که کاهش وزن در کوتاهترین مدت زمان برمی گردد! در نظر داشته باشید این نوع نوسانات وزنی می تواند خطرات جدی برای سلامت فردی داشته باشد زیرا این کاهش و البته افزایش سریع بدون تردید بافت ها را تحت کنترل قرار می دهد. از عوارض مهم این نوع رژیم لاغری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •     ریزش مو
  •     کم خونی
  •     پوکی استخوان
  •     سنگ کیسه صفرا
  •   عصبانیت های 
  •     ابتلا به بیماری های عفونی
  •     یبوست مزمن
  •     کمبود ویتامین B
  •     برهم خوردن دوره ی عادت ماهانه در خانم ها

این رژیم مناسب چه افرادی است؟

رژیم لاغری کانادایی با وجود اینکه یکی از سریع ترین رژیم لاغری ها است ولی استفاده و انتخاب آن محدودیت سنی دارد. افراد مسن و یا افرادی که در آستانه ی سالمندی می باشند تحت هیچ شرایطی نباید این رژیم را برای رسیدن به وزن دلخواه به کار بگیرند.

همچنین افراد نوجوان که در دوره ی رشد قرار گرفته اند نیز ممکن است با به کارگیری این نوع رژیم های لاغری ممکن است عوارض جبران ناپذیری را متحمل شوند از مهمترین عوارض برای نوجوانان می توان به عدم رشد قدی اشاره کرد. سلامت خود را با این نوع رژیم ها به خطر نیندازید.

نمونه ای از برنامه این رژیم

در اینجا به نمونه ای از برنامه ی رژیم غذایی کانادایی اشاره کرده ایم تا بتوانید به طور اجمالی مواد غذایی که در لیست این رژیم لاغری قرار می گیرد را بهتر ارزیابی کنید. در رژیم لاغری کانادایی برای 15 روز، مواد غذایی مشخصی در نظر گرفته شده است از جمله:

  • روز اول:

صبحانه: یک حبه قند به همراه یک فنجان قهوه

ناهار: یک عدد گوجه فرنگی به همراه کاهو پخته شده که مقدار آ ن می تواند به دلخواه باشد و البته 2 عد تخم مرغ

شام: لیمو ترش به همراه کاهو و البته 300 گرم گوشت پخته یا به صورت کبابی

  • روز دوم:

صبحانه: یک حبه قند به همراه یک فنجان قهوه

ناهار: یک لیوان ماست البته ماست کم چرب به همراه 10 عدد کالباس مرغ

شام: لیمو ترش به همراه کاهو و البته 300 گرم گوشت پخته یا به صورت کبابی

  • روز سوم:

صبحانه: 2 عدد خرما به همراه یک فنجان قهوه

ناهار: کاهو به همراه نصف سینه ی مرغ پخته شده

شام: سس آبلیمو به همراه کرفس و البته گوجه فرنگی

جمع بندی این رژیم

رژیم لاغری کانادایی اگرچه یکی از رژیم های مشهورترین و سریع ترین رژیم لاغری می باشد ولی معایب آن همانطور که اشاره کردیم بسیار از مزایای آن است و در برخی از شرایط ممکن است عوارض به وجود آمده جبران ناپذیر باشد. اگر شما در محدوده ی سنی نامناسب برای استفاده از این رژیم غذایی هستی به هیچ وجه آن را انتخاب نکنید. سلامت شما بسیار مهمتر می باشد.

سریع ترین رژیم لاغری شماره 2: رژیم جنرال موتورز

رژیم جنرال موتورز یکی دیگر از سریع ترین رژیم های لاغری می باشد. این رژیم غذایی در سال 1985 معرفی شده و در همان روز های اول توانست طیف وسیعی از نقدها را به خود اختصاص دهد.

در رژیم جنرال موتورز به عنوان یکی از سریع ترین رژیم لاغری که به کمک آن می توانید در یک دوره ی 7 روزی که به طور دقیق مشخص شده است چه مواد غذایی مصرف شو به اندازه ی 7 کیلو وزن کم کنید.

در ادامه به طور کلی مزایا و معایب این نوع رژیم غذایی را مورد بررسی قرار داده ایم. اصولی که در این رژیم غذایی دنبال می شود این است که با ایجاد کمبود کالری در بدن می توان به وزن دلخواه دست یافت. اگر به مواد غذایی موجود در لیست این رژیم غذایی توجه کنید خواهید دید بیشتر آنها دارای مقدار قابل توجهی آب است.

برخی از متخصصان غذایی ادعا دارند که در این رژیم غذایی در واقع کاهش وزن از طریق چربی سوزی اتفاق می افتد و به دلیل اینکه مقدار آب زیادی وارد می شود سم زدایی از این طریق صورت می گیرد. معمولا افرادی که این نوع رژیم غذایی را دنبال می کنند آن را به هفته های طولانی بسط می دهند و در این بازه ی زمانی به کاهش وزن دلخواه می رسند.

همواره توصیه می شود در این رژیم لاغری که یکی از سریع ترین رژیم لاغری می باشد همواره سعی کنید بین دوره های فاصله ی 5 روزه را رعایت کنید تا بتوانید معایب ان را کاهش دهید. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این نوع رژیم غذایی کسب کنید.

مزایا و معایب این رژیم چیست؟

مهمترین مزیت این نوع از رژیم های غذایی قرار گرفتن آن ها در لیست سریع ترین رژیم لاغری می باشد و به فرد کمک می کند در کوتاهترین مدت زمان به وزن دلخواه دست یابد ولی با این وجود معایب آنها بسیار بیشتر است و به همین دلیل مورد تایید متخصصان رژیم غذایی نمی باشد.

از معایب اصلی این رژیم غذایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •     تاکنون هیچ پژوهشی به  کارگیری رژیم غذایی جنرال موتورز را به عنوان یکی از سریع ترین رژیم لاغری تایید نکرده است.
  •     این رژیم غذایی شامل مواد غذایی مهم نیست
  •     رژیم غذایی جنرال موتورز یک رژیم غذایی موقت می باشد

این رژیم مناسب چه افرادی است؟

این رژیم غذایی نیز محدودیت های سنی دارد و برای نوجوانان و افراد مسن تحت هیچ شرایطی مفید نیست. البته اگر شما قبلا رژیم های لاغری مختلفی را امتحان نکرده باشید این نوع رژیم غذایی برای شما نیز مفید نیست، زیرا در یک بازه ی زمانی کوتاه شوک بزرگی به بدن وارد می شود که ممکن است آسیب های جبران ناپذیر ایجاد شود

نمونه ای از برنامه این رژیم

نمونه ای از برنامه ی رژیم غذایی جنرال موتورز به عنوان یکی از سریع ترین رژیم لاغری به صورت زیر است.

  • رژیم غذایی جنرال موتورز – روز اول
  1. در روز اول فقط میوه های مختلف بخورید.
  2. مقدار مشخصی مطرح نیست و میزان ان می تواند به دلخواه باشد.
  3. با استفاده از ملون ها م توانید میزان کاهش وزن را افزایش دهید.
  • رژیم غذایی جنرال موتورز – روز دوم
  1. در روز دو سع کند تنها سبزیجات را میل کنید. سبزیجات می توانند به صورت خام یا پخته میل شود.
  2. خوردن سیب زمینی به وعده ی غذایی صبحانه محدود شود.
  3. حداکثر برای مقدار سبزیجات مصری مشخص نیست.
  • رژیم غذایی جنرال موتورز – روز سوم
  1. در روز سوم می توانید انواعی از میوه ها و سبزیجات را میل کنید.
  2. مقدار مشخصی برای ان ها مطرح نمی باشد.
  3. فقط از میل کردن سیب زمینی و موز خودداری شود.

جمع بندی این رژیم

همه ی ما به دنبال راهی سریعتر برای رسیدن به اهداف خود هستیم ولی یادمان باشد لاغری که در یک هفته نصیب ما می شود  بدون تردید آسیب های جدی را به سلامت ما خواهد داشت.

البته ناگفته نماند وزنی که با استفاده از اینگونه سریع ترین رژیم لاغری از دست می دهید در کوتاهترین مدت زمان نیز برمی گردد و این نوسانات به وجود آمده در بدن مشکلات جدی در سال های بعدی خواهد داشت. پس سعی کنید راه های اصولی را برای لاغر شدن به جای درگیر شدن در سریع ترین رژیم لاغری پیدا کنید.

حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید آنها ایده های فیدی را در اختیار شما قرار خواهند داد. در این مورد به جای اینکه خود سر تصمیم بگیرید سهی کنید نظر یک فرد متخصص در این زمینه را دنبال کنید. اگر چه در یک هفته به وزن مورد نظر نخواهید رسید ولی در یک بازه ی زمانی مشخص با تلاش های لازم هیچ ناممکنی موجود نیست.

رژیم شماره 3: رژیم غذایی نظامی

رژیم غذایی نظامی که از آن به عنوان رژیم غذایی 3 روزه یاد می شود از دیگر سریع ترین رژیم های لاغری می باشد که چندان مورد تایید متخصصان رژیم غذایی نیست.

طرفداران این رژیم غذایی مدت آن را به هفته ها و ماه ها بسط می دهند و از این طریق می توانند به وزن دلخواه دست یابند. این نوع سریع ترین رژیم لاغری بدون تردید معایب های جدی دارد که در ادامه به طور کلی به آنها اشاره کرده ایم.

طی یک هفته با استفاده از این رژیم غذایی می توانید به اندازه ی 4.5 کیلوگرم وزن کم کنید البته به لیست غذایی مشخص شده باید پایبند باشید. افزایش مقدار آب نوشیده شده در طول روز جزو اصول های اصلی در این رژیم غذایی است.

تا می توانید در این رژیم غذایی آب بخورید در این صورت چربی سوزی بدن افزایش می یابد و وزن مورد نظر در کوتاهترین مدت زمان به دست می آید.

مزایا و معایب این رژیم چیست؟

مزایای رژیم غذایی نظامی نیز به عنوان یکی از سریع ترین رژیم لاغری می تواند کم بودن زمان دستیابی به نتیجه ی دلخواه در نظر گرفته شود. ولی این امکان وجود دارد که چربی های از دست رفته در کوتاهترین مدت زمان برمی گردد و در طول این رفت و برگشت بدن وارد شوک های جدی خواهد بود به همین دلیل معایب اینگونه سریع ترین رژیم لاغری بیشتر از مزیت آن است.

این رژیم مناسب چه افرادی است؟

رژیم غذایی نظامی نیز همانند سایر سریع ترین رژیم لاغری برای افراد مسن و افرادی که در سن رشد قرار گرفته اند گزینه ی مناسبی نیست. از نظر یک متخصص تغذیه این نوع رژیم غذایی برای هیچ یک از گروه های سنی مناسب نیست زیرا مدت زمانی که از این رژیم غذایی استفاده می شود بدن به شدت با برخی از کمبودهای مواد غذایی مواجه است. همین عامل می تواند عملکرد هر کدام از اعضای بدن را تهدید کند.

نمونه ای از برنامه این رژیم

در این بخش به طور کلی به نمونه ای از مواد غذایی توصیه شده برای این رژیم غذایی به عنوان یکی از سریع ترین رژیم لاغری پرداخته ایم.

  • روز اول:

صبحانه

  1. خوردن نصف گریپ فروت
  2.  خوردن یک برش نان تست (گندم کامل بهترین گزینه است)
  3. خوردن دو قاشق غذاخوری کره البته کره ی بادام زمینی
  4. خوردن یک فنجان قهوه یا چای (با کافئین)

ناهار

  1. خوردن نصف فنجان ماهی تن
  2. خوردن یک برش نان تست (گندم کامل بهترین گزینه است)
  3. خوردن یک فنجان قهوه یا چای (با کافئین)

شام

  1. خوردن سه اونس (85 گرم) از هر نوع گوشت
  2. خوردن یک فنجان لوبیا سبز
  3. خوردن نصف یک موز
  4. خوردن یک سیب کوچک
  5. خوردن یک فنجان بستنی وانیلی

  • روز دوم:

صبحانه

  1. خوردن یک عدد تخم مرغ
  2. خوردن یک برش نان تست
  3. خوردن نصف یک موز

ناهار

  1. خوردن یک برش پنیر
  2. خوردن یک عدد تخم مرغ
  3. خوردن پنج عدد کراکر نمکی

شام

  1. خوردن دو هات داگ (بدون نان)
  2. خوردن یک فنجان بروکلی
  3. خوردن نصف فنجان آب هویج
  4. خوردن نصف یک موز
  5. خوردن نصف فنجان بستنی وانیلی
  • روز سوم:

صبحانه

  1. خوردن پنج عدد کراکر نمکی
  2. خوردن میل کردن برش پنیر
  3. خوردن یک سیب کوچک

ناهار

  1. خوردن یک عدد تخم مرغ سفت پز
  2. خوردن یک برش نان تست

شام

  1. خوردن یک فنجان ماهی تن
  2. خوردن نصف یک موز
  3. خوردن یک فنجان بستنی وانیلی

جمع بندی این رژیم

اگر چه با رژیم غذایی نظامی می تواند در یک هفته تقریبا 5 کیلو وزن کنید ولی حتما باید به این نکته دقت کنید که این رژیم عوارضی هم میتواند داشته باشد که حتما قبل از اجرای آن برنامه آن را با یک متخصص تغذیه چک کنید.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی از سه مورد از سریع ترین رژیم های لاغری که در دنیا طرفداران خاص خود را دارد معرفی کنیم. همه روزه مقالات زیادی در مورد جدیدترین رژیم لاغری سریع منتشر می شود. اما حتما سعی کنید که در کنار مزایا ، معایب آن را نیز بررسی کنید و متناسب با شرایط بدنی ، سنی و... خود رژیم مناسب خود را انتخاب کنید.


** این محتوا صرفا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس