کد خبر 1001764
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
جزئیات شیوه تدوین بودجه سال 98 از زبان نوبخت/ درآمد اصلاح یارانه‌ها جایگزین نفت می‌شود

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با اشاره به قطع یارانه سه دهک از کشور با جمعیت ۲۴ میلیون نفر، گفت: تا کنون دو مرحله از بسته‌های حمایتی فصلی پرداخت شده است.

به گزارش مشرق، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در رابطه با درآمدهای ناشی از حذف یارانه های ثروتمندان، اظهار داشت: بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه، دولت موظف است که یارانه های سه دهک از جامعه که حدود ۲۴ میلیون نفر است را قطع کند.

بیشتر بخوانید

ماشین ۲۰۰ میلیونی یکی از شاخصهای حذف یارانه

وی با بیان اینکه البته ملاکی برای قطع یارانه ها در نظر گرفته شده است، افزود: این ملاک، میزان درآمد این افراد است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با تاکید بر اینکه وزارت رفاه مسئولیت شناسایی و حذف یارانه خانوارهای غیر نیازمند را به عهده گرفته است، تصریح کرد: به افرادی که یارانه شان قطع می شود فرصت داده می شود که از مستنداتی که وزارت رفاه دارد با خبر شوند، دلیل قطع شدن یارانه این افراد اعلام می شود و همچنین مدارک و مستنداتی که مشخص شود که در این رابطه اشتباهی صورت گرفته هم سریع اعلام خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه البته به نظر می رسد این امر کار بسیار دشوار و دقیقی باید باشد، گفت: اگر با دقت این کار صورت نگیرد و یارانه کسی که استحقاق دریافت دارد قطع شود، آثار سوء روانی که به خانواده آنها وارد می شود زیاد خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر در رابطه با بسته های حمایتی فصلی، بیان داشت: تا کنون دو مرحله، این پرداخت ها را انجام داده ایم و تا پایان سال باز هم انجام خواهیم داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس