پیام حیدری

کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تغییر کادر داوری دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بین استقلال و فجرشهید سپاسی شیراز، پیام حیدری را برای این دیدار در نظر گرفت.

سرویس ورزش مشرق – در حالی که "سید وحید کاظمی" داور قائمشهری کشورمان برای قضاوت دیدار تیم های استقلال و فجرسپاسی شیراز انتخاب شده بود روز سه شنبه هفته جاری و طی اطلاعیه کمیته داوران، تیم داوری این بازی تغییر کرده و "پیام حیدری" جایگزین وی شد.

در ادامه به معرفی این داور و قضاوتهایش برای استقلال می پردازیم.

*داور همدانی برادر دکتر بیژن!

پیام حیدری متولد ۲۶ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در همدان است. او در سال ۱۳۷۸ داوری را شروع و در سال ۱۳۸۴ درجه ملی خود را دریافت کرد. حیدری در سال ۲۰۱۵ وارد فهرست داوران بین‌المللی فیفا و در سال ۲۰۱۶ داور الیت آسیا شد. او در همان سال فینال مسابقات جام همبستگی آسیا در مالزی را سوت زد کرد. حیدری از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۲ در طرح داوران زیر ۲۵ سال آسیا (پروجکت فیوچر) هم حضور داشت. ناگفته نماند پیام برادر کوچکتر دکتر بیژن حیدری دیگر داور کشورمان است.

*اولین قضاوت؛ باخت استقلال!

اولین بار که قضاوت بازی تیم بزرگی مانند استقلال به پیام حیدری سپرده شد روز جمعه ۱۹ آذر ماه سال ۱۳۹۵ در استادیوم آزادی بود. بازی مهم بین استقلال و تراکتورسازی در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر پانزدهم که در پایان تراکتورسازان با نتیجه ۱-۲ استقلال را شکست دادند. تک گل استقلال در آن دیدار را کاوه رضایی در دقیقه ۷ زد ولی در ادامه فرزاد حاتمی در دقایق ۵۶ و ۶۹ دو گل زد و با دریافت یک کارت زرد بهترین بازیکن تیمش و میدان شد!

*دومین قضاوت؛ باز هم باخت آبی‌ها!

در دیماه همان سال و حدود ۳۹ روز پس از دیدار قبلی بار دیگر قضاوت دیدار استقلال در استادیوم آزادی روبروی همنام خوزستانی اش به پیام حیدری سپرده شد که این مسابقه هم با نتیجه مشابه دیدار قبلی (۱-۲) به سود تیم مهمان به پایان رسید تا حیدری صددرصد داوری هایش برای استقلال همراه با شکست بوده باشد. تک گل استقلال در آن دیدار را باز هم کاوه رضایی به ثمر رسانده بود. ناگفته نماند محمد طیبی کاپیتان استقلال خوزستان در آن دیدار با دریافت دو کارت زرد از بازی اخراج شد!

*سومین قضاوت؛ اولین برد استقلال!

حیدری روز شنبه ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ در هفته بیست و نهم لیگ برتر هفدهم در مشهد مصاف شهرخودرو و استقلال را سوت زد. روزهای اوجگیری استقلال با وینفرد شفر. آن دیدار با دو گل امید نورافکن و جابر انصاری ۱-۲ به سود استقلالی ها به پایان رسید. ضمن اینکه هرایر مکویان بازیکن ارمنی استقلال هم در دقیقه ۳+۹۰ با دریافت کارت قرمز از داور بازی زمین را ترک کرد!

*چهارمین قضاوت؛ باز هم توقف!

این داور همدانی در تاریخ چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ در تهران مسابقه هفته هفتم استقلال روبروی ذوب آهن را هم سوت زد. دیداری که در پایان ۹۰ دقیقه ۱-۱ مساوی به پایان رسید. تک گل استقلال در آن دیدار را روزبه چشمی به ثمر رسانده بود!

*پنجمین قضاوت؛ دومین تساوی!

پیام حیدری در هفته چهاردهم لیگ هفدهم در شهر قدس دیدار تیم های پیکان و استقلال را هم سوت زد تا پنجمین قضاوتش برای استقلال را هم تجربه کرده باشد. دیداری که در پایان بدون گل و با تساوی به پایان رسید. ناگفته نماند در آن مصاف ابوالفضل ابراهیمی در دقیقه ۷۹ با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد! این دیدار پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ برگزار شد.

*آخرین قضاوت؛ سومین باخت!

استارت مسابقات این فصل استقلال در تبریز با شکستی تلخ برای استراماچونی و تیم آبی تهران همراه بود. پیام حیدری در دقیقه ۳+۹۰ با اخراج مستقیم محمد دانشگر روی خطایی که پشت ۱۸ قدم انجام داد یک ضربه ایستگاهی به حریف تبریزی داد تا اتابک زارعی با یک ضربه ساده دروازه استقلال را باز و نتیجه را ۰-۱ به سود تیمش کند و نخستین باخت این تیم در لیگ نوزدهم رقم بخورد! این مسابقه اول شهریور ماه سال جاری برگزار شد.

*هفتمین قضاوت؛ مرگ و زندگی!

استقلال با ۶ قضاوت پیام حیدری در دیدارهایش تنها یک برد بدست آورده است. ۳ باخت، ۲ تساوی و ۲ اخراجی هم از دیگر اتفاقات مسابقاتی بوده که این داور برای استقلال سوت زده است. حالا و در دیدار مرگ و زندگی داوری که در ۶ قضاوتش سه بار سوت باخت استقلال را زده برای دیدار مرگ و زندگی روبروی فجرسپاسی شیراز انتخاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    0 1
    ... معلومه داور نترس و شجاعی هست حتی دقایق آخر کارت قرمز می دهد؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس