کد خبر 1001300
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای قطری خود تأکید کرد که اگرچه شرایط منطقه پرتحرک است اما مبنای حل مسائل منطقه را گفت‌وگوی سیاسی می‌داند.

به گزارش مشرق، رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه صد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) با احمد آل‌محمود رئیس پارلمان کشور قطر دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار  گفت: اگرچه شرایط منطقه پرتحرک است، اما کشورهای دیگری در منطقه دخالت می‌کنند و برخی از کشورها نیز در منطقه مشکل‌آفرین هستند و انرژی کشورهای اسلامی را از بین می‌برند البته هنوز بحران در منطقه وجود دارد و در برخی زمینه‌ها گسترش پیدا کرده است لذا باید برای حل آن تلاش بسیاری کرد.

بیشتر بخوانید:

لاریجانی با تأکید بر اینکه مبنای حل مسائل منطقه را، گفت‌وگوی سیاسی می‌داند نه رفتارهای نظامی، اظهار کرد: همان طور که رفتارهای نظامی در سوریه پاسخ نداد در جاهای دیگر نیز پاسخ نمی‌دهد و فقط به مردم سوریه خسارت وارد کرد و البته در یمن نیز این‌گونه بود.

رئیس مجلس کشورمان همچنین معتقد است در زمینه همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور قدم‌های خوبی برداشته شده است.

رئیس پارلمان قطر نیز در این دیدار با بیان اینکه سیاست‌های قطر همواره بر گفتگو استوار است، گفت: محاصره قطر اتفاق ناعادلانه‌ای بود که نباید رخ می‌داد همچنین ما در مقابل نسل‌های آینده ــ این‌که در صلح باشند یا جنگ ــ مسئولیم.

وی با اشاره به میانجیگری قطر در مسئله یمن، گفت: امروز مردم مظلوم و مسکین یمن قربانی شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    0 0
    فقط اقتدار ودست بالا داشتن جواب می دهد.تا زمانیکه .دشمن.متوجه نشود کار برد نظامی جواب نمی دهد.همچنان به خوی جنگ طلبانه خود ادامه میدهد
  • احمدخواجوند IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    0 0
    انهم در عرض 20 دقیقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس