سیل‌زدگان ژاپن

دولت ژاپن هزاران نظامی و نیروهای امداد خود را برای کمک به تسریع عملیات امداد عازم مناطق سیل زده این کشور کرد.

به گزارش مشرق، دولت ژاپن روز یکشنبه ده‌ها هزار نظامی و نیروهای امدادی خود را برای نجات ساکنان گرفتار در سیل ناشی از طوفان «هاگیبیس» به مناطق آسیب دیده اعزام کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این طوفان که وزش باد و بارش‌های شدید را به‌دنبال داشته، موجب رانش زمین و طغیان رودها شده  و یکی از بدترین بلایای طبیعی تاریخ ژاپن محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ لحظه فروریختن خانه‌ای در سیل ژاپن

تصاویر جدید هوایی از سیل وحشتناک در ژاپن

فیلم/ سیل در یک کشور توسعه یافته!

تلفات سیل ژاپن از ۲۰۰ کشته هم گذشت

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن نیز با برگزاری نشست اضطراری کابینه، وزیر مدیرت حوادث این کشور را به مناطق آسیب دیده فرستاد. دولت ژاپن همچنین نیروی ویژه‌ای را برای تسریع در امور کمک رسانی شکل داده است.

نخست وزیر ژاپن به همین منظور گفت: «دولت تمام تلاش خود را برای همکاری با نهادها و سازمان‌های ذیربط برای بازگرداندن خدمات در اسرع وقت انجام خواهد داد.»

اداره هواشناسی ژاپن روز شنبه در پی وقوع طوفان هاگیبیس که شدت آن از سال ۱۹۵۸ میلادی بی‌سابقه بوده است، هشدار سطح ۱۲ را برای برخی شهرها از جمله توکیو پایتخت اعلام کرد. خبرگزاری«کیودو»  نیز  یکشنبه گزارش داد که در نتیجه این طوفان حداقل ۲۵ نفر کشته، حدود ۱۰۰ تن زخمی و ۱۶ نفر مفقود شده‌اند. 

به نوشته رویترز، اینک هزاران خانه در ژاپن با قطع برق مواجه هستند و یک مسابقه راگبی که قرار بود بین تیم‌های نامبیا و کانادا یکشنبه در شمال ژاپن برگزار شود نیز لغو شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس