علی دایی

کاربران غیر ایرانی هم واکنش های بسیاری به نزدیک شدن کریستیانو رونالدو به رکورد علی دایی داشته اند و این موضوع یکی از داغ ترین اتفاقات چند روز اخیر توییتر بوده است.

به گزارش مشرق، چیپ کریستیانو رونالدو در مقابل لوکزامبورگ شمار گل های ملی او را به عدد 94 رساند؛ یعنی 15 گل کمتر از علی دایی. کسی که حدود دو دهه پیش توانست از رکورد پوشکاش عبور کرده و آقای گل فوتبال ملی جهان باشد. باتوجه به این که در سال های اخیر هیچ کس به شکستن رکورد دایی نزدیک نشده بود، حالا واکنش های بسیاری در شبکه های اجتماعی نسبت به گل های متوالی کریستیانو رونالدو نشان داده شده است؛ مخالفان کریستیانو که اغلب هوادار لیونل مسی هستند، با پیش کشیدن نام تیم هایی که رونالدو به آن ها گلزنی کرده، قصد دارند رکورد او را زیر سوال ببرند و طرفدارانش لحظه شماری می‌کنند تا وی به عنوان برترین گلزن ملی دنیا مطرح شود.

بیشتر بخوانید:

علی دایی جز رونالدو یک رقیب جدید پیدا کرد

اما هستند کاربرانی که علی دایی را نمی‌شناسند و البته پرتعدادند آن‌هایی که در نقد یا تمجید از رکورد شهریار فوتبال ایران، توییت زده اند. گشتی در این شبکه اجتماعی که حالا طرفداران زیادی هم در بین ایرانی ها پیدا کرده، نکات جالبی را برجسته می‌کند.

- رسانه های مختلف و بزرگ جهان هر کدام به سبک خود رده بندی بهترین گلزنان جهان را منتشر کرده اند؛ آخرین آن ها AFC است که رونالدو را به این شکل پشت سر علی دایی قرار داده است.

* این کاربر در واکنش به توییت اکانت رسمی فیفا، این عکس را به عنوان وضعیت کنونی علی دایی معرفی کرده و اعتقاد دارد که او از شکسته شدن رکوردش ناراحت است!

- عکسی که از سوی رسانه های رسمی دست به دست می‌شود تا نشان دهند رونالدو به تیم های قدرتمند جهان گلی نزده! 45 گل کریس در برابر این تیم ها بوده است: آندورا، سن مارینو، جبل الطارق و لتونی.

* یکی از سایت های ورزشی ترکیه پوستری را منتشر کرد از بهترین گلزنان جهان اما علی دایی در آن غیبت داشت. نکته جالب این که کاربران این رسانه ها با آگاهی نسبت به این موضوع به ادمین یادآوری کردند که دایی بهترین گلزن جهان است و باید در این فهرست حضور داشته باشد!

- این تصویر برای زیر سوال بردن رکورد دایی منتشر شده است. جایی که میشل کاربر پرتغالی نوشته که او 27 گل خود را به تیم های مالدیو، لائوس، لبنان و سریلانکا زده و به همین خاطر رکوردش ارزش خاصی ندارد.

* فیدل محمد که احتمالا کاربری از کشورهای آفریقایی است، در پاسخ به این سوال که چه کسانی بیشتر از رونالدو گل زده اند نوشته: «پله، دی استفانو، زارا، علی دایی و آلن شیرر!» البته این فکت درست نیست چرا که دایی بیش از 700 گل نزده. اما به هر حال توجه این هوادار به مهاجم سابق تیم ملی نکته جالبی است.

- بافل نوشته که فاصله رونالدو تا رکورد دایی همین مقدار است!

* کوی توس در پاسخ واکنش به پوستر سایت اسکواکا نوشته: «چطور وقتی هر رکوردی را می‌بینیم نام علی دایی در آن هست اما در دوران بازیگری اش نامش را نشنیدیم؟» البته اگر او با دقت تر فوتبال را می‌دید، دایی را به عنوان مهاجم تیم های هرتابرلین، بایرن مونیخ و... باید می‌شناخت!

- گرگ جانسون سردبیر معروف نشریه انگلیسی پیشنهاد داده که علی دایی به تیم ملی ایران دعوت شود تا در چند بازی دوستانه رکورد خود را افزایش دهد!

* این هم تصویر آخر که هواداران مسی منتشر کرده اند؛ مسی 84 درصد گل هایش را به تیم های رنکینگ 50 دنیا زده و رونالدو 37 درصد به تیم های بزرگ گلزنی کرده است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    0 7
    تنها چاره ی کار ترور رونالدو است !
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      0 0
      کار بن سلمانه اون میخوردش
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    2 0
    بازی با نیمهایی مثل کامبوج باید دایی را بیارند
  • حسینی IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    0 6
    نه شما رو بخدا این آقای پرادعا و پولکی رو به تیم ملی دعوت نکنید همون
  • م IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    0 0
    علی دایی همچنان خار چشم دشمنان.کامبوج که ازمالدیو ضعیف تر بود مهاجمای میلیاردی چه غلطی میکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس