کد خبر 1001020
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
عکس/ تقابل یوزهای ایران با کامبوج

رسانه‌هایی همچون شینهوا که معتقدند فوتبال ایران نمادی است از خود ایران که در سخت‌ترین شرایط هم رشد می‌کند و معمولا بهترین نتایج را زمانی کسب کرده که سخت‌ترین روزها را تجربه کرده است.

به گزارش مشرق، فوتبال ایران با هدایتگری مربی بلژیکی این روزها با عملکرد قابل قبولش مخاطب انواع و اقسام تحلیل‌های رسانه‌ای است. عده‌ای بر این باورند که تحت تحریم‌های غیرمنصفانه و ظالمانه، متاسفانه خود فیفا هم زیر بار نفوذ سیاست در فوتبال رفته و کاری هم از دستش برنمی‌آید و فوتبال ملی ایران برای داشتن بازی‌های تدارکاتی خوب و مفید، هم مشکل مالی دارد و هم با پاسخ رسمی و غیررسمی کشورها درخصوص عدم همکاری با ایران مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کی‌روش بود نهایتاً ۳ گل به کامبوج می‌زدیم

الشرق‌الاوسط که معمولا با حقایق فوتبال ایران همراه نیست و گاه بدون سند و مدرک علیه ایران و فوتبالش قلم می‌زند یکی از همین رسانه‌هاست که از مصادیق تاثیر تحریم‌ها به ورزش ایران و به‌خصوص فوتبال ایران اشاره کرد. در مقابل هستند رسانه‌هایی همچون شینهوا که معتقدند فوتبال ایران نمادی است از خود ایران که در سخت‌ترین شرایط هم رشد می‌کند و معمولا بهترین نتایج را زمانی کسب کرده که سخت‌ترین روزها را تجربه کرده است.

پیروزی پر ‌گل تیم‌ملی فوتبال ایران برابر کامبوج در یک بازی رسمی و مهم در حالی که شاید کادر فنی حق داشت از نداشتن یک اردوی استاندارد و چند بازی تدارکاتی عالی شاکی باشد، شاید تاییدکننده ادعای شینهوا باشد. یک بازی دوست‌داشتنی و البته یک‌طرفه که هرگز برای قضاوت درباره واقعیت تیم‌ملی و عملکرد کادر فنی آن مناسب نبود.

اسکای‌نیوز در بخش ورزشی آسیایی خود در این خصوص ضمن اشاره به گل‌های زیبا و متعدد ایران مقابل کامبوج نوشت: «مردان ویلموتس یکدیگر را خوب پیدا می‌کردند و نه اینکه ما را به یاد بلژیک زمان او بیندازند، اما تیم خوبی را تشکیل داده و حق دارند مدعی باشند.»

«مارکا»ی اسپانیا در گزارشی از بازی‌های ملی برگزار شده در جاده جام‌جهانی قطر با اشاره به پیروزی پر گل ایران برابر کامبوج و حضور جمع قابل توجهی از بانوان ایرانی در استادیوم آماده و بازسازی ‌شده آزادی، نوشت: «جشن بزرگی در تهران برپا شد، بازیکنان ایرانی عالی بودند و قدم مهم و بلندی برداشتند. این فوتبال بیهوده برای سال‌ها در رده اول قاره آسیا نبوده است. اوضاع علی‌الحساب خوب است، به‌نظر می‌رسد، فوتبال ایران بر مدار درستی در حال حرکت است، اما باید مراقب غرور بیجا، سوء‌مدیریت‌ها، دخالت‌های دردسرساز، سیاسی شدن فوتبال، مشکلات حامیان مالی و از این دست سنگ‌هایی که ممکن است بر سر راه فوتبال ایران قرار بگیرد، باشیم.»

فارغ از اینکه نویسنده آبولا چه درکی از جوانگرایی دارد در هر حال در گزارش او از این بازی به بهانه حضور طارمی آمده است: «درخشش طارمی در فوتبالی که در آسیا بهترین است، برای ریوآوه ارزشمند خواهد بود. این ملی‌پوش همیشه در اوج نیست، اما معمولا برای تیمش یک نعمت بزرگ است. تیم ملی ایران تیم جوانی است و جوانگرایی از زمان کی‌روش کلید خورده و همچنان ادامه دارد.»

رسانه‌های روسیه نیز درخشش سردار را در تیم ملی بهانه پرداختن به پیروزی 14 بر صفر کردند و نوشتند: «آزمون فوق‌العاده بود، مثل همیشه و ایران با قدرت قدم برداشت.» هت‌تریک سردار برای تیم ملی ایران از دید رسانه‌های روسیه بسیار با ارزش بوده و آورده‌اند: «آزمون یک بازیکن باهوش است و تمام‌کنندگی مهم‌ترین ویژگی این ستاره هوشمند و فرصت‌طلب است.»

فوتبال ایران راه سختی را پیش رو دارد، وقتی با اولین حریف سرسخت خود رویارویی داشته باشد، می‌توانیم درباره شایستگی‌هایش قضاوت موجهی داشته باشیم، اما بی‌انصافی است در زمانی که حالش خوب است، در جشن و شادی و امیدواری آن سهیم و شریک نباشیم. برای این فوتبال باید هزینه کرد، برای پدیده‌ای که یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت اتحاد ملی است باید وقت بیشتری گذاشت و آن را جدی گرفت. برای بازیکنانی که سربازان کشور هستند و لباس زیبای تیم ملی ایران را بر تن می‌کنند و مردمی که برای بالا نگاه داشتن پرچم زیبای ایران در جست‌وجوی بهانه‌های زیبا هستند، فوتبال ملی یکی از بهترین بهانه‌هاست. این فوتبال ملی زیبا اکنون زیر ذره‌بین کارشناسان زبده فوتبال دنیا است، لژیونرهای فوتبال ایران، نمایندگان مهمی برای فوتبال ما هستند و باید مراقب ویترین باشکوه فوتبال خود باشیم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس