حال و هوای کاظمین در آستانه اربعین

یکی دیگر کنایه زده بود که حالا انقدر با امام حسین فالوور نگیر! حتما این هم انتظار داشته بنویسم بخدا قصدم این نبود! من دنبال رواج روح محرم و عرض ارادت به اباعبدالله هستم!

به گزارش مشرق، محمدرضا شهبازی، نویسنده و طنزپرداز در مطلبی نوشت:

آواتارش عکسی در میدان تقسیم استانبول است، بعد پیام داده که «امسال برای فلافل خوردن نمیری اربعین گشنه؟»
و حتما فکر می کرده که شروع میکنم به قسم خوردن که نه به خدا! ما نیتمون این نیست! ما بر اساس فلان روایت و آیه و تفسیر می‌رویم آنجا که شعانر را زنده کنیم و از این جور استدلال ها!

نخیر عموجان. اصلا ما برای فلافل می‌رویم پیاده‌روی اربعین! حالا فلافل عراقی که جای خود، من یکی امسال آرزو به دلِ همان برنج و لوبیایی هستم که خیلی مشتری نداشت و برای منی که حال و حوصله صف اییستادن را نداشتم، خیلی هم لذیذ بود. تازه اینها که غذاست، همان خرما ارده کپه شده توی سینی‌ها هم کم چیزی نیست. یا آن شلغم بی‌رنگ و بویی که سحرها خیرات می‌کنند تا سرمای سر صبح زائرها را زمینگیر نکند.

بله عزیزم! غذا خوردن از دست نوکرهای اربابِ ما انقدر مزه می‌دهد که حاضریم معطلی دم مرز و بی‌خانمانی و خوابیدن توی سرما و ساعتها پیاده‌روی توی گرما و تاول زدن پاها را به جان بخریم تا یک لقمه نان بخوریم. ما همینقدر گشنه و بدبخت و بیچاره اربابیم.

بله... اصلا ما برای اینجور چیزها می‌رویم کربلا، شما هم برای اینکه بستنی‌فروشهای خیابان استقلال اوسکولتان کنند و هی بستنی را با میله بچرخانند و برای گرفتنش عرقتان در بیاید و بعد هم قاه قاه بخندید که «وای، چقدر جاذبه توریستی شگفت‌انگیزی» بروید استانبول. تا ببینیم ارباب ما کنار فلافل و خرما ارده و شلغم پخته چه چیزی توی کشکولمان می‌گذارد و آتاتورک بغیر از اسوکول شدن توی خیابان تقسیم چه تحفه‌ای حواله‌تان می‌کند.

یکی دیگر کنایه زده بود که حالا انقدر با امام حسین فالوور نگیر! حتما این هم انتظار داشته بنویسم بخدا قصدم این نبود! من دنبال رواج روح محرم و عرض ارادت به اباعبدالله هستم!

زرشک! این حرفها به من نمی‌آید قشنگم! دهنم می‌چاد! مایی که یاد گرفته‌ایم نمک سفره‌مان را هم از ارباب بگیریم، فالوورمان را هم از خودش میگیریم! برای لایک هم گدایی خودش را میکنیم. اصلا مفاتیح‌های خانه ما را که ببینی صفحات دعا برای رفع چشم زخم و تب و گلودرد و روا شدن حاجات و... ورم کرده از بس خواندیم. جامعه کبیره هم اگر میخوانیم برای همان آخرهایش هست که می‌گوید «یا ولی الله... بین و من و خدا یه سری گناهها هست که تا نبخشی خدا نمیبخشه»...

ما به بچه هایمان هم یاد میدهیم با همین فلافل و شلغم و فالوور و لایک و دعای معده‌درد و «انَ بینی و بین الله عز وجل ذنوبا» و... شروع کنند، تا ان‌شاالله‌ به مدد خود اهل بیت برسند به «و قلبی لکم مسلّم و رایی لکم تبع و نصرتی لکم معدّه...»

خلاصه اینکه ماها یکجور عجیبی دیوانه‌ایم نازنین... آخر الزمان، دیوانه‌هایش هم دیدن دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    12 0
    ای فدای مرامت بشم من!!!! چه خوب زدی تو دهنشون!!!عاقبت بخیر بشی بحق ابا عبدالله الحسین(ع)
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    2 0
    بهترین متنی بود که بعد از مدتها خوندم!!ایول
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    1 0
    بهترین متنی بود که بعد از مدتها خوندم!!ایول
  • پسرخاله IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    3 0
    دم جناب محمدرضا شهبازی گرم
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    0 0
    حال کردم دمت گرم
  • جان IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    0 0
    احسنت دلم خنک شد اشکم سرازیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس