قاضی‌زاده هاشمی: بازنشسته‌ها برنمی‌گردند/ می‌خواهند داورزنی را به عنوان رئیس والیبال انتخاب کنند

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی نکات قابل توجهی را درباره مصوبه جدید دولت در حوزه ورزش و مسائل مربوط به انتخابات ریاست فدراسیون والیبال مطرح کرد.

به گزارش مشرق، اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و همینطور اساسنامه کمیته ملی المپیک در جلسه هیأت دولت تصویب شد. چندی پیش روسای برخی فدراسیون‌ها به دلیل بازنشستگی مجبور به کناره‌گیری از سمت‌هایشان شدند، اما در ماده ۳۰ اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی هیچ اشاره‌ای مبنی بر اینکه بازنشسته‌ها نمی‌توانند کاندیدا شوند، نیامده است. 

بیشتر بخوانید:
 

بنویسید سرپرست، بخوانید رئیس انتصابی!
 

سکوت وزیر ورزش درباره تناقض‌های عجیب ماجرای داورزنی+عکس

* عنوان شغل را در اساسنامه تغییر داده‌اند

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی در مورد شائبه‌های بازگشت بازنشستگان و دو شغله‌ها به مناصب دولتی و مدیریتی در ورزش اظهار داشت: در اساسنامه عنوان شغل را تغییر داده‌اند که این اساسنامه مصوبه دولت است و هنوز به تایید کمیسیون تطبیق آیین نامه‌های دولت با  قوانین نرسیده است. به این ترتیب این موضوع فعلاً ارزش حقوقی و قانونی ندارد. 

* دولت نگاهی به استفاده از نیروهای جوان ندارد

وی ادامه داد: این موضوع پیشنهاد دولت است، اما با توجه به اینکه تناقض آشکاری با قوانین دارد، در مجلس و در دیوان عدالت اداری قابل ابطال است. این صحبت‌ها نشان می‌دهد که در دولت و مخصوصاً در بخش ورزشی نگاهی به استفاده از نیروهای دانشگاهی، جوان‌تر و کارآمدتر وجود ندارد و همچنان تکیه به استفاده از نیروهای بازنشسته دارند.

* بازنشسته‌ها قطعاً برنخواهند گشت

محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان اخیراً در مصاحبه‌ای مدعی شد که «ریاست فدراسیون شغل محسوب نمی‌شود. این امکان وجود دارد از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم اگر اساسنامه تصویب شود از ظرفیت بازنشسته‌ها در استان‌ها استفاده می‌شود، اما اعضای هیات رئیسه فدراسیون منهای دبیر و خزانه‌دار که حقوق بگیر هستند و شغل محسوب می‌شود سایر اعضا از جمله رئیس و نواب رئیس حقوق بگیر فدراسیون نیستند و دریافتی نخواهند داشت.» نماینده فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی درمورد این اظهارات داورزنی تصریح کرد: این موضوع هنوز تبدیل به قانون نشده و اجرایی و قابل اعمال هم نیست. قانون همچون گذشته پابرجاست و این صحبت‌ها فقط دیدگاه و نقطه نظرات فردی به شمار می‌رود و هیچ ارزش حقوقی و قانونی ندارد. 

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به اینکه آیا با این شرایط بازگشت بازنشسته‌ها و دو شغله‌ها به مناصب مدیریتی محقق خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: برخی‌ صحبت‌هایی که مطرح می‌شود تنها منویات آقایان است. بازنشسته‌ها قطعاً برنخواهند گشت.

* داورزنی خودش برگزار کننده، نظارت کننده، صلاحیت دهنده و کاندیدا است!

وی با اشاره به انتخابات فدراسیون والیبال، حاشیه‌های ثبت‌نام داورزنی در این انتخابات و ورود کمیسیون اصل 90 به این پرونده اظهار داشت: برخی نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال با من هم جلساتی داشتند. آنها نسبت به عملکرد وزارت ورزش معترض بودند. اتفاقاتی که در این مدت رخ داده، چندان خوشایند برخی‌ها نیست. به عنوان مثال داورزنی خودش تصمیم گرفته در انتخابات حضور داشته باشد. داورزنی خودش برگزار کننده، نظارت کننده، صلاحیت دهنده و کاندیدا است که با این فرآیند قطعاً خودش هم انتخاب خواهد شد. 

* اجازه نمی‌دهیم انتخابات والیبال در شرایطی ناعادلانه برگزار شود

نماینده فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایطی که در انتخابات فدراسیون والیبال ایجاد شده قانونی نبوده و قابل اعتراض است، گفت: نامزدهای انتخابات می‌توانند نسبت به این اتفاقات به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کنند. در همین راستا جلساتی را هم با برخی از نمایندگان مجلس داشتند. طبعاً ما هم اجازه نمی‌دهیم انتخابات در یک شرایط غیرعادلانه انجام شود. 

* فردی که صلاحیت می‌دهد، خودش کاندیدا است

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: اینکه اگر می‌خواهند داورزنی را از معاونت وزارت ورزش جابجا کنند و حتماً یک فدراسیون برایش هماهنگ کنند تا در آنجا همچنان سرکار باشد، از نظر عمومی و مدیریتی قابل پذیرش نیست. این شرایط موجب اعتراض بدنه جامعه والیبال هم بوده است. برخی از اهالی والیبال نسبت به چنین شرایطی معترض هستند و اعتقاد دارند که انتخابات در محیطی عادلانه برگزار نخواهد شد، چراکه فردی که صلاحیت می‌دهد خودش کاندیدا است و خودش می‌خواهد مجمع را اداره کند.

* آقای وزیر با احترام به یک سری اصول اخلاقی کار کند 

وی گفت: شاید داورزنی 24 ساعت مانده به مجمع از سمت خود در معاونت وزارت ورزش استعفا کند که این موضوع هم قابل قبول و منطقی نیست. شنیده‌ام صحبت‌هایی مطرح شده که بعد از مشخص شدن تکلیف انتخابات فدراسیون می‌تواند برای پست معاونت وزارت ورزش تصمیم بگیرد که این حالت بدتر است. در روزهای اخیر شاهد اعتراض جدی درخصوص شرایط داورزنی هستیم. موضوع دیگر اینکه با استعفای سرپرست سابق فدراسیون (افشین داوری) هم موافقت نکردند تا در انتخابات حاضر شود. همین موضوع هم حاشیه‌های زیادی ایجاد کرده و اگر این اتفاق در ارگان‌های دیگر رخ می‌داد، واقعاً نمی‌دانم چه می‌شد. امیدوارم وزیر ورزش با تدبیر، دقت و با احترام به یک سری اصول اخلاقی و رفتاری، کار کند که کارهای یک فدراسیون در آینده با حاشیه جلو نرود.

* معترضان شکایات خود را به سازمان بازرسی و کمیسیون اصل 90 ارائه دهند

نماینده فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقایان با ما جلساتی داشتند و ما هم از آنها گزارش مکتوب خواسته‌ایم. افراد می‌توانند به سازمان بازرسی و کمیسیون اصل 90 هم شکایت خود را اعلام کنند. بدون شک ما هم به این مسائل ورود پیدا کرده و از وزیر ورزش هم گزارش خواهیم خواست. برداشت ما این است که می‌خواهند در هر شرایطی داورزنی را به عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب کنند.

* امیدوارم شاهد «اردیبهشتِ فوتبال ایران» باشیم

قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط مدیریتی فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: مجمع فدراسیون اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد. امیدوارم شاهد یک مجمع قانونمند، آزاد با حق انتخاب و غیرهدایت شده توسط وزارت ورزش باشیم. اردیبهشت ماه فصل تحول و نوگرایی در فدراسیون فوتبال خواهد بود. امیدوارم شاهد «اردیبهشتِ فوتبال ایران» باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    0 1
    دقیقا مثل اقلیت حاکم - خودش انتخاب می کند با نظارت استصوابی - خودش برگزار می کند - خودش نظارت می کند و خودش به تخلفات خودش رسیدگی می کند . و بعد هم به ریش مردم می خندد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس