کد خبر 1000602
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
رونمایی از هفت کتاب انتشارات فکه

در این مراسم از کتاب‌های «من و جنگ» «قرن غلبه» و «صلابت چشمان جابر» از مجموعه کتاب های فکه، همچنین «من سعیدم»، «چشمان خاکی»، «روزهای آسمانی» و «سیری در رجزها و شعارهای عاشوراییان» رونمایی شد.

به گزارش مشرق، نشست رونمایی از ۷ جلد کتاب این انتشارات جنات فکه روز پنج‌شنبه ۱۱مهرماه در دفتر این موسسه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور نویسندگان، ویراستاران و هیأت تحریریه ماهنامه فکه برگزار شد، از کتاب‌های «من و جنگ» «قرن غلبه» و «صلابت چشمان جابر» از مجموعه کتاب های فکه، همچنین «من سعیدم»، «چشمان خاکی»، «روزهای آسمانی» و «سیری در رجزها و شعارهای عاشوراییان» رونمایی شد.

علی حسین پور، مدیر انتشارات جنات فکه ضمن تشکر از نویسندگان، مدعوین و زینب پاشاپور، همسر شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام محمد پورهنگ و نویسنده کتاب «بی تو پریشانم»، از خداوند خواست این مجموعه، در راه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا همچنان استوار باقی بماند. همچنین گفت: «کتاب «روزهای شاد آسمانی» با موضوع غدیر و کتاب «سیری در رجزها و شعارهای عاشوراییان» با موضوع عاشورا به صورت مناسبتی و به سفارش سازمان اوقاف به چاپ رسیده است.

فتح اله نادعلی نویسنده کتاب «من و جنگ» که پیش از این نویسندگی ۶ کتاب دیگر از جمله کتاب «منظومه انصار» به همراه تقریظ مقام معظم رهبری را در کارنامه خود دارد، گفت: در تک تک لحظات حضور خود در جبهه دفترچه کوچک و قلمی همراه خود داشتم، و از وقایع یادداشت‌برداری می‌کردم، هرچند نمی‌دانستم برای چه و با چه هدفی یادداشت می‌نویسم. در نهایت این یادداشت‌ها سرمایه گرانبهایی شد تا بتوانم خاطرات خود را در قالب متن بازگو کنم.

نادعلی، تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب منظومه انصار را نصیحتی پدرانه برای تمام نویسندگان حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: نام کتاب را من و جنگ انتخاب کردیم چرا که هم ساده بود و هم در ذهن ماندگار می شد. «من» می‌تواند هر شخصی باشد، از سپاهی و ارتش گرفته تا بسیجی. می‌تواند زن باشد یا مرد و جنگ هم انواع دارد و می‌تواند از نوع دفاع مقدس باشد. لذا این نام مخاطب زیادی را شامل می‌شود.

انوشه میرمرعشی، نویسنده کتاب «قرن غلبه»، ویراستاری «زهره علی عسگری» را بسیار موثر در متن کتاب خود دانست و با توجه به موضوع کتاب که تاریخ یهود از آغاز تاکنون را در برمی‌گیرد، گفت: کتاب را به تعدادی از نویسندگان و جوانان دادم و از آنها بازخورد گرفتم که خدا را شکر خیلی راضی بودند و متن کتاب به دردشان خورده بود.

زینب سادات سیداحمدی نویسنده کتاب «چشمان خاکی» و «من سعیدم» ضمن تشکر از عوامل انتشارات فکه در خصوص کتاب «چشمان خاکی»، گفت: جمع‌آوری خاطرات آقای علیرضا قلی‌پور به دلیل شرایط فیزیکی ایشان همراه با مشقت انجام شد و برای به دست آوردن تاریخ دقیق برخی وقایع مجبور شدم چندین ساعت مصاحبه تکمیلی از دوستان ایشان بگیرم.

وی همچنین در خصوص کتاب «من سعیدم» که به زندگی شهید مدافع حرم «سعید علیزاده» می پردازد گفت: برای من سعادتی بود که بتوانم درباره این شهید بزرگوار قلم بزنم. کتاب به خوبی سیر صعودی شخصیت او را نشان می‌دهد.

در ادامه زهرا عابدی که به همراه زینب سادات سیداحمدی نویسندگی کتاب «صلابت چشمان جابر» را برعهده داشت گفت: این کتاب پس از چندین ساعت مصاحبه از خانواده و نزدیکان شهید محسن حججی نوشته و در دومین سالگرد او چاپ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس