کد خبر 1000392
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
تیم ملی فوتبال ایران کامبوج مقدماتی جام جهانی استادیوم

تیم ملی ایران به لطف پیروزی‌های پرگل مقابل کامبوج و سوریه توانسته یک حدنصاب خوب را در بحث گلزنی در دوران ویلموتس ثبت کند.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران زیر نظر مارک ویلموتس توانسته میانگین گل‌زده بسیار خوبی را به ثبت برساند. هر چند تیم ملی ایران دیدار سخت و دشواری در ماه‌های اخیر برگزار نکرده اما تعداد گل زده این تیم بسیار بالا بوده و موجب ثبت یک حدنصاب خوب در گلزنی برای تیم‌ملی ایران شده است.

شاگردان مارک ویلموتس در سال ۹۸ و از زمان اتمام جام ملت‌های آسیا، در پنج دیدار رسمی و غیر رسمی به میدان رفتند که دیدار تیم ملی بزرگسالان برابر امید ایران در فیفا دی نبود و در فیفا ثبت نشده است.

با این حال تیم ویلموتس در چهار دیدار خود که دو بازی رسمی و دو بازی هم دوستانه بود، ۲۱ گل زده و تنها یک گل از کره‌جنوبی دریافت کرده است. با این حساب این تیم توانسته در چهار بازی خود میانگین گل زده ۵.۲۵ گل را ثبات کند و تنها ۰.۲۵ گل به ازای هر بازی دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

اتفاقی نادر برای دو ملی‌پوش ایران

بخش عمده‌ای از این موفقیت به خاطر گلباران کامبوج در تهران و زدن ۱۴ گل است که تبدیل به سومین برد بزرگ فوتبال ایران از حیث گلزنی شده است. البته پیروزی ۵ بر صفر برابر سوریه هم نقش پررنگی دارد که در گذشته تکرار نشده است.

استفاده از سه مهاجم و دو هافبک هجومی در تیم ویلموتس توانسته کمک زیادی به موفقیت در این زمینه کند و تیم ملی فعلا از بازی‌های کم‌گل در دوران کی‌روش فاصله گرفته است. با توجه به این فرمول، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی توانستند برای تیم ملی ایران هت‌تریک کنند.

باید دید تیم ملی ایران می‌تواند گلزنی‌های خود را در دیدار رسمی برابر بحرین و عراق در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی تکرار کند و همچنین دروازه‌اش را بسته نگه دارد یا خیر.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس