اشتغال

راهکارهای اعزام نیروهای کار متخصص و تحصیلکرده جویای کار مازاد استان به خارج از کشور در تبریز بررسی شد.

به گزارش مشرق، مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اشتغال برای جوانان جویای کار در خارج از مرزهای کشوراجتماعی در نشستی با مدیران دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی خارجی سراسر کشور گفت:جویندگان کار در خارج از مرزها می توانند به کاریابی های مجاز در سایت وزارت کار مراجعه و ثبت نام کنند .

بیشتر بخوانید:

آمار ایجاد اشتغال طی یکسال اخیر افتخارآمیز است


اکبرنیا افزود: با توجه به سیاست های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و برنامه ریزی های صورت گرفته در رابطه با اعزام نیروی کار تحصیل کرده و ماهر به خارج از کشور باید هم افزایی بیشتری در کاریابی ها صورت گیرد که راههای بهتر برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور فراهم شود .


وی گفت: در فضاهای مجازی کلاهبرداری های بسیاری در این خصوص صورت می گیرد که باید با کاریابی های غیر مجاز برخورد قانونی انجام گیرد.


اکبرنیا تاکید کرد: فعالیت در رابطه با کاریابی و بانک اطلاعاتی چه در داخل و یا خارج از کشور فقط با مجوز وزارت کار امکانپذیر است .


وی افزود : دفاتری را در خارج از کشور با همکاری وزارت خارجه و با مجوز رسمی وزارت کار در کشورهای مختلف از جمله کانادا، استرالیا، دانمارک، عمان ، ترکیه و اخیرا قطر به عنوان دفاتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی راه اندازی کرده ایم که وظیفه اصلی آن حمایت از ایرانی های شاغل در خارج از کشور و ایجاد زمینه برای اعزام بیشتر نیروهای کار به خارج از کشور است .


مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان نیز هدف از این نشست را بررسی فرصت های مهم اشتغال در سایر کشورها دانست و گفت با توجه به جمعیت زیاد و معضل بیکاری در ایران تدابیری اندیشیده شد تا نیروی کار مازاد از طریق موسسات کاریابی بین المللی به خارج از کشور اعزام شوند و زمینه های اشتغال را در خارج از کشور نیز فراهم کنیم .


احد حسینی ، مزایای اعزام نیروی کار مازاد به خارج از کشور را ایجاد اشتغال و به کارگیری نیروهای جوان جویای کار در خارج از کشور ، ارزآوری و انتقال فناوری های روز برای پیشبرد اهداف اقتصادی به کشور دانست .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس