کد خبر 1000158
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
حمله ترکیه به سوریه

وزارت خارجه چین روز پنج‌شنبه در واکنش به عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه، به آنکارا توصیه کرد به حاکمیت دمشق احترام بگذارد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه چین روز پنج‌شنبه به عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه واکنش نشان داد و به آنکارا توصیه کرد به حاکمیت دمشق پایبند باشد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «گنگ شانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین که امروز در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «چین همواره معتقد است که باید به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشته و به آن‌ها پایبند بود.»

بیشتر بخوانید:

حمله شدیداللحن اردوغان به عربستان سعودی؛ «در آیینه خودت را نگاه کن»

احتمال وقوع نبردی بی‌نهایت در شمال سوریه

افشای بسته پیشنهادی ترامپ به اردوغان پیش از حمله به سوریه

وی افزود: «متوجهیم که همه طرف‌ها عموما از تبعات احتمالی عملیات نظامی ترکیه نگران هستند و به ترکیه توصیه کرده‌اند که خویشتندار باشد.»

سخنگوی دستگاه دیپلماتیک چین همچنین گفت جامعه بین‌الملل باید برای یافتن راهکار دیپلماتیک برای بحران سوریه تلاش کند تا از افزوده شدن «عوامل تازه و پیچیده به این وضعیت» جلوگیری شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته از آغاز عملیات ارتش این کشور در شمال سوریه به بهانه پاکسازی مرز دو کشور از حضور شبه نظامیان کرد وابسته به «پ‌‌ک‌ک» خبر داد. یک روز پیش از آن، اردوغان در گفت‌وگو با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا وی را متقاعد کرده بود که نیروهای آمریکایی این منطقه را ترک کرده و اجازه دهند عملیات ترکیه در این منطقه انجام شود.

شبه نظامیان کرد که در سال‌های اخیر در چارچوب گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در نقش نیروی زمینی آمریکا در سوریه عمل کرده‌اند، موافقت آمریکا با عملیات ترکیه را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند. آنکارا این گروه‌ها را یک «تهدید امنیتی» خوانده و مدعی است که قصد دارد با پاکسازی مرز، برای اسکان آوارگان سوری یک «منطقه امن» ایجاد کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    26 21
    اون مناطق اصلا تو حاکمیت دمشق نیستند و دمشق هیچ قدرتی در اون مناطق نداره
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    58 8
    چین این وسط چی میگه؟ برو جنسهای بنجولتو بفروش
  • امین IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    191 0
    چین هرگز صلاحیت ورود به این قضیه و حتی اظهارنظر رو نداره ،با جنایاتی که رژیم چین علیه تورک های اویغور در منطقه سین کیانگ چین انجام میده و همچنین بیشترین آمار اعدام در جهان،خود بزرگترین ناقض حقوق بشره و ابتدائا باید خودشو درست کنه این کشور مسائل عدیده ای رو در جنایت علیه بشریت به وجود آورده و سکوت کنه خیلی متین تره.
  • حق IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    2 0
    دیگ به دیگ میگه روت سیاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس