در ادامه کناره گیری مقامات امنیتی در دولت ترامپ، سخنگوی آژانس امنیت ملی آمریکا از بازنشسته شدن معاون این نهاد امنیتی خبر داد.

  به گزارش مشرق، «ریچارد هالبیگ» سخنگوی آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که ریچارد لجت 59 ساله بهار سال جاری میلادی و پس از «40 سال خدمت به مردم آمریکا» از پست معاونت این نهاد امنیتی ایالات متحده بازنشسته می‌شود.

به گفته هالیبگ مقام ارشد آژانس امنیت ملی آمریکا «در بهترین زمان ممکن»  تصمیم به بازنشستگی گرفته است.

آژانس امنیت ملی آمریکا وظیفه نظارت‌های الکترونیکی و کشف رمز پیام های کدگذاری شده را برعهده دارد.

لجت نقشی کلیدی در واکنش به درز وسیع اطلاعات مرتبط با برنامه جاسوسی ها آژانس امنیت ملی آمریکا ایفا کرد. اطلاعاتی که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق این آژانس با فاش کردن آنها جنجال بزرگی را در رسانه‌ها و فضای سیاسی آمریکا ایجاد کرد

بدین ترتیب نام لجت نیز در میان خیل مسئولان امنیتی آمریکایی قرار گرفت که پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید  از سمت خود کناره گیری می کند.

در بریتانیا نیز رابرت هنینگان رئیس  ستاد ارتباطات انگلیس که وظایفی همانند آژانس امنیت ملی آمریکا را برعهده دارد به دلایل خانوادگی از سمت خود استعفا کرد.

با گذشت 4 سال از افشاگری های گسترده ادوارد اسنودن که در تاریخ 65 ساله آژانس امنیت ملی آمریکا بی سابقه بوده است، این نهاد امنیتی همچنان با چالش هایی روبروست.

هرالد توماس مارتین، پیمانکار دیگر آژانس امنتی ملی آمریکا نیز با اتهامات جاسوسی روبرو شده است. اتهامات مارتین بیشتر حول محور «سرقت گسترده اطلاعات طبقه بندی شده» قرار دارد.

در ماه نوامبر نیز برخی خبرها حکایت از آن داشت که ریاست پنتاگون و همچنین جامعه اطلاعاتی آمریکا از باراک اوباما رئیس جمهور پیشین این کشور خواسته بودند تا مدیر آژانس امنیت ملی و دریاسالار مایکل راجرز را از مقام هایشان عزل کنند که البته اوباما با درخواست آنها مخالفت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس