کد خبر 669879
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

سخنگوی وزارت خارجه مصر تأکید کرد که قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک­سازی رژیم صهیونیستی همسو با مواضع این کشور است.

  به گزارش مشرق، «احمد ابوزید» با اشاره به اینکه قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک­سازی اسرائیل همسو با مواضع مصر است، گفت که مصر از این طرح عقب­نشینی نکرد و در نهایت به این طرح رأی داد و با آن مخالفت نکرد زیرا این طرح همسو با مواضع مصر است.

ابوزید در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی مصر افزود: با این حال شاید بتوان گفت که این طرح به یک شکلی در برابر توان مصر برای تکمیل نقش اساسی خود مانع ایجاد می­کند.

وی البته از توضیح بیشتر این مسئله خوداری کرد و تنها گفت: مصر با قضیه فلسطین به صورت فراگیر برخورد می­کند نه در حد تصویب یک قطعنامه که در کنار قطعنامه­های دیگر اجرا نشده و محترم شمرده نشود.

سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین تصریح کرد که هدف مصر در نهایت محقق شد و این قطعنامه به تصویب رسید که نشاندهنده توان دیپلماتیک مصر برای حمایت از قضیه فلسطین در آینده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه (دیروز) به قطعنامه‌ای علیه شهرک­سازی­های رژیم صهیونیستی در سرزمین اشغالی رای مثبت داد.

این قطعنامه با 14 رأی موافق و یک رأی ممتنع به تصویب رسید. آمریکا تنها عضو شورای امنیت بود که به طرح پیشنهادی مصر رأی ممتنع داد.

رأی‌گیری پیش‌نویس پیشنهادی مصری‌ها برای محکومیت شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل ابتدا قرار بود روز پنج شنبه صورت گیرد؛ اما مصر اعلام کرد که این رأی‌‌گیری به تعویق افتاده است.

اما  نیوزلند، ونزوئلا، مالزی و سنگال روز جمعه خواستار پیشبرد روند رأی‌گیری شورای امنیت درباره پیش‌نویس قطعنامه ضد صهیونیستی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس