کد خبر 995577
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: برابر آمارهای دقیقی که به دست آمده، حدود ۶ میلیون رزمنده از ارتش، سپاه. بسیج، نیروهای انتظامی و جهاد سازندگی آن دوران و آحاد ملت، مشمول دریافت این کارت هستند.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ظهر امروز (سه شنبه) پس از رونمایی از کارت ایثار رزمندگان و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را که یادآور جانفشانی‌های رزمندگان اسلام و پایمردی و ایستادگی ملت ایران در برابر بیگانه است را گرامی می‌داریم و امیدواریم که آثار و برکات دفاع مقدس همهمچنان در پیشبرد امور کشور و دستیابی به آرمان‌ها و اهداف و منافع ملی ما راهگشا باشد.

بیشتر بخوانید:

نتیجه تجاوز به کشور قطعا انهدام و اسارت خواهد بود/ با کشورهای منطقه هیچ دشمنی نداریم

وی با بیان اینکه در راستای اجرای سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان اسلام و بر اساس مصوبه شورای هماهنگی خدمات‌رسانی به رزمندگان، «کارت ایثار» رونمایی شد، افزود: با این کارت هویت همه رزمندگانی که بیش از ۴۵ روز در دفاع مقدس حضور داشنه باشند مشخص می‌شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: برابر آمارهای دقیقی که به دست آمده، حدود ۶ میلیون رزمنده از ارتش، سپاه. بسیج، نیروهای انتظامی و جهاد سازندگی آن دوران و آحاد ملت، مشمول دریافت این کارت هستند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه اهدای این کارت به رزمندگان دفاع مقدس، به مرور زمان انجام می‌شود و حدود ۳ سال زمان می‌برد، گفت: با این کارت هویت همه رزمندگان دفاع مقدس شناسایی می‌شود و هماهنگی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم با این رزمندگان در سامانه‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خدماتی که برابر قانون پیش‌بینی شده و به مرور در وسع کشور و دولت قرار می‌گیرد برای رزمندگان سازماندهی خواهد شد، گفت: سازماندهی و مرکزیت کارت ایثار رزمندگان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

منبع: فارس