کد خبر 987919
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

این حرف ظاهری جذاب دارد اما خلاف واقع و نادرست است. در واقع، در این توییت، ماجرا نه در آینده بلکه همین حالا که موضوع روز است، خلاف واقع روایت و تحریف شده است.

به گزارش مشرق، علی علیزاده تحلیل گر سیاسی مقیم لندن طی توییتی پس از خبر آزادی محمد علی نجفی با وثیقه نوشت:

محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی اش در جواب به توییت علی علیزاده نوشت:

آقای علیزاده تحریف نکنید!

آقای علی علیزاده تحلیلگر مقیم لندن می گوید "آیندگان نخواهندگفت نجفی، اصلاح طلب یا لیبرال بود. خواهند گفت جمهوری اسلامی، قاتلی که زنی بیگناه را با تفنگ کشته بود، کمتر از ۳ماه آزاد کرد، چون این قاتل ۴۰ سال وزیر و معاون رییس جمهورش بوده. آزادی نجفی یک تودهنی بزرگ به عدالت و یک آبروریزی بزرگ برای کلیت نظام است".

این حرف ظاهری جذاب دارد اما خلاف واقع و نادرست است. در واقع، در این توییت، ماجرا نه در آینده بلکه همین حالا که موضوع روز است، خلاف واقع روایت  و تحریف شده است.

نجفی با وجود حامیان گردن کلفت و سرو صدای فراوان رسانه ای، محاکمه و به اعدام محکوم شد. اما خانواده مقتول، به هر دلیل، قاتل را  عفو کردند و از قصاص او گذشتند. برادر مقتول گویا بامعرفی آقای نجفی در شهرداری مشغول به کارشده بود.

اتفاقا این فضیلت و عدالت طلبی جمهوری اسلامی است که وزیر و شهردار و معاون سابق رئیس جمهور را به خاطر جنایتش به دادگاه می برد و محاکمه و به قصاص محکوم می کند. شبیه این احکام برای برخی دیگر از وزرا و معاونین روسای جمهور سابق هم صادر شده است.