کد خبر 981896
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵

رتبه ۳ کنکور انسانی میانگین ساعات مطالعه خود در روزهای غیرمدرسه‌ای را ۱۰ الی ۱۱ سال عنوان‌کرد و گفت: در روزهای مدرسه هم حدود ۵ ساعت مطالعه داشته‌ام.

به گزارش مشرق، امین ایمانپور، رتبه 3 کنکور علوم انسانی با اشاره به فرآیند مطالعه خود برای کسب موفقیت در کنکور امسال اظهار داشت: صرف مطالعه دوران کنکور در 9 ماه، منتهی به موفقیت نمی‌شود بلکه باید هر سال به صورت عمیق باشد چراکه اگر مطالعه سالیان گذشته موثر نباشد، مطالعه سال آخر ثمربخش نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نتایج کنکور ۹۸ اعلام شد

برترین‌های کنکور چه گفتند؟

وی میانگین ساعات مطالعه خود در روزهای غیرمدرسه‌ای را 10 الی 11 سال عنوان‌کرد و افزود: در روزهای مدرسه هم حدود 5 ساعت مطالعه داشته ام.

رتبه 3 کنکور علوم انسانی با اشاره به اینکه از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کردم ولی به کلاس‌های کنکور نمی‌رفتم، خاطر نشان کرد: از کنکورهای آزمایشی گزینه دو هم برای ارزیابی سطح خود استفاده می‌کردم تا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و برطرف کنم.

امین ایمانپور، رشته انتخابی خود را روانشناسی عنوان کرد و با بیان اینکه در انتخاب این رشته مردد هستم اما تمایل زیادی به روانشناسی دارم، گفت: دانشگاه شهید بهشتی یا تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهم کرد.

وی که پدرش عضو هیئت علمی در رشته فلسفه بوده و مادرش خانه‌دار است، نقش آنها را در کسب این رتبه موثر دانست و افزود: حمایت مالی و حمایت روحی و روانی خانواده مهم بود، از طرفی هم کاری نمی‌کردند که از خودم توقع بالایی داشته باشند و رتبه تک رقمی بخواهند ولی آرامش روحی و روانی را ایجاد کرده بودند.

رتبه 3 کنکور علوم انسانی، با اشاره به اینکه برنامه استفاده از فضای مجازی متعادل بود اما هیچ‌گاه گوشی را ترک نکردم، گفت: حتی در شب کنکور هم استفاده می‌کردم ولی محدود کرده بودم.

وی در توصیه به کنکوری‌های سال آینده، تاکید کرد: با توجه به شرایط عمومی کشور که مشکلات زیادی وجود دارد، امید خود را به آینده حفظ کرده و تقویت کنند، ثانیاً اراده داشته و ثالثاً برنامه ریزی دقیقی داشته باشند که جمع این نکات همراه با تلاش، منجر به پیشرفت علمی و درسی خواهد شد.

منبع: تسنیم