کد خبر 973953
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

فعلا به میزبانی کودتاچیان سلطنت طلب و جنایتکاران سازمان منافقین در پاریس نمی پردازیم؛ و خیانت هایی که دولت فرانسه در روزگار جنگ تحمیلی صدام علیه ایران مرتکب شد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

از اتفاقات مضحک روزگار، همین است که فرانسه بخواهد میان ما و آمریکا وساطت کند؛ و حال آن که باید برای اعتبار از دست رفته خود نزد ملت ایران فکری بکند.

فعلا به میزبانی کودتاچیان سلطنت طلب و جنایتکاران سازمان منافقین در پاریس نمی پردازیم؛ و خیانت هایی که دولت فرانسه در روزگار جنگ تحمیلی صدام علیه ایران مرتکب شد.

فرانسه در همین مذاکرات برجام، بیش از آمریکا و حتی پس از توافق آمریکا، در حال سخت گیری علیه ایران بود. اما از آن جا که دولت آقای روحانی و وزارت خارجه اش، کمتر قائل به عزت و تناسب در دیپلماسی هستند، امتیازات اقتصادی فراوانی در پسا برجام واگذار شد که قراردادهای توتال و ایرباس و پژو، از آن جمله بود.

فرانسوی های بی چشم و رو، با وجود این حسن ظن دولت روحانی، پس از تشدید فشارهای آمریکا، اقدام به بدعهدی کردند و شرکت توتال پس از جمع آوری اطلاعات سرّی مخزن پارس جنوبی، برای دومین بار زیر قرار داد زد. آنها از این طریق، از عربستان و برخی دولت های مرتجع رشوه گرفتند.

اکنون مشاور ماکرون برای دومین بار ظرف چند هفته گذشته به تهران آمده تا وعده و وعید بدهد؛ بفریبد و بترساند. دلالی ارعاب و تطمیع از طرف ترامپ بکند. چنان که خبرگزاری فرانسه از قول دیپلمات اروپایی نوشت "ما داریم #زمان_می‌خریم، لازم است ایران را در ازای #ژست‌های_نمادین از طرف آمریکا با خودمان همراه کنیم".

همزمان لودریان وزیر خارجه فرانسه گفته است "آمریکایی ها، باوجود آنکه دیگر در برجام نیستند، می توانند #ژست_لازم برای دلجویی ازایران را از خود نشان دهند تا فضایی را برای مذاکره در جهت پیشگیری از تنش غیرقابل کنترل و یا حتی یک تصادف باز کنند".

آنها به این ژست نیاز دارند. آیا روحانی و ظریف هم به هم بازی شدن در ژست فرانسه و آمریکا نیاز دارند؟ اگر نه، چرا دست رد به تهدید و فریب فرانسوی ها نمی زنند؟ جرا باید اجازه وقت کشی به حریف بدهیم؟! چک چندبار برگشت خورده را برای چه باید خرید؟ بازگشت به تعهدات برجامی، حداقل وظیفه فرانسه و آمریکاست. غیر ازاین، باد هواست.