کد خبر 968828
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دو خودرو ساز بزرگ کشور را به بخش خصوصی واقعی واگذار می‌کنیم گفت:واگذاری اموال غیرتولیدی خودروسازان شروع شده و در سال ۹۹ واگذاری کامل می‌شود.

به گزارش مشرق، رضا رحمانی در جمع خبرنگاران درباره ورشکستگی دو خودروساز بزرگ کشور گفت: با توجه به برنامه‌ها و محصولات جدیدی که داریم و اصلاح ساختاری که شروع شده و فروش اموال مازاد آن‌ها در آینده این شرکت‌ها به شرکت‌های چابک تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مصمم به واگذاری خودروسازها به بخش خصوصی است، گفت: کارهای واگذاری انجام شده و نهایتا این واگذاری‌ها تا سال 99 انجام می‌شود.

وزیر صنعت اظهار داشت: البته امسال هم کار واگذاری از اموال غیرتولیدی و شرکت‌های وابسته خودروسازها آغاز شده است و من نسبت به این واگذاری جدی هستم.

رحمانی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد حذف ارز 4200 تومانی گفت: نظر وزارت صنعت در این مورد همان چیزی که دولت اعلام کرده و در این باره آقای ربیعی سخنگوی دولت بطور کامل توضیح داده اند. 

رحمانی درباره نقدینگی واحدهای تولیدی بیان داشت: در حال حاضر برای تامین نقدینگی واحدهای تولید متکی به بانک ها هستیم اما باید از ساز و کار و منابع جدید مانند بازار سرمایه و انتشار اوراق استفاده کنیم. 

وی همچنین در رابطه با اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات کاغذ سیگار گفت: سیگار و سایر لوازمی که برای تولید آن لازم است جزو کالاهایی نیست که نیاز به ارز دولتی داشته باشد و پس از بلاغ سیاست های ارزی در سال گذشته و امسال ارز دولتی در حوزه سیگار تخصیص نیافته است. 

رحمانی  با بیان اینکه هر کالایی که در داخل کشور تولید می شود اجازه واردات ندارد، گفت: رقم اختصاص یافته برای واردات کاغذ سیگار قابل توجه نبود ضمن اینکه ممکن است یک واحد تولید به آن نیاز داشته است .

منبع: فارس