کد خبر 95134
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶

رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مراسمی ضمن اذعان به اینکه فرمانده من رحیم مشایی است از خصوصیات اخلاقی خود شامل تندی و بد خلقی و عبوسی عذرخواهی کرد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، یک ماه پیش بود که پشت صحنه برخی انتصابات در حوزه های مختلف دولت «سيدحسن موسوي» خود با دستور رئیس جمهور به جاي «احمدزاده» به‌عنوان معاون رييس‌جمهور و رييس جديد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري منصوب شد.
 
 
سيد‌‌حسن موسوي، نخستين معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در دولت نهم بوده است، زماني كه اسفنديار رحيم‌مشايي، رييس اين سازمان بود.
 
او پس از جدايي از سازمان ميراث فرهنگي، مشاور اسفنديار رحيم‌مشايي در مركز جهاني شدن شد. سيد‌حسن موسوي كه پيش از ورود به سازمان ميراث فرهنگي در سوابق خود مسووليت‌هاي اقتصادي از جمله مديرعاملي سايپا يدك را دارد پس از تغيير روساي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري همواره يكي از گزينه‌هاي احتمالي براي رياست اين سازمان معرفي مي‌شد.

 
سید حسن موسوی قبل از ترک سایپا یدک و پنهان شدن در پشت پرده انتصابات صنعتی در کشور در سخنرانی خود به تمجید از ویژگی های شخصیتی و حرفه ای قلعه بانی مدیر عامل وقت گروه خودروسازی سایپا پرداخت و گفت: ایشان واقعاً از نوادر صنعت خودرو ایران و جهان هستند.
 
آن روزها در محافل سیاسی مطرح بود که سید حسن موسوی که در سال 84  و با حمایت قلعه بانی به این گروه خودروسازی راه یافته بود، ستادی را برای حمایت از کاندیدای رقیب احمدی نژاد تشکیل داده بودند که این اقدام آنها در آن هنگام نارضایتی شدید کارکنان حامی احمدی نژاد را در پی داشت ،و بعد از رئیس جمهور شدن احمدی نژاد، نخستین کسی که از حوزه صنعت اخراج شد قلعه بانی بود، اما با  حمایت های ویژه با یک چرخش 180 درجه ای به مسند سازمان گسترش و نوسازی تکیه زد و در حال حاضر این نابغه خودرو جهان ریاست بزرگترین و پولسازترین شرکت نفتی ایران را بر عهده دارد.
مديرعامل سابق سايپايدک در ادامه این افاضات ملیح و دوست داشتنی افزود: چندي پيش به همراه آقاي قلعه باني با خودرو به جايي مي رفتيم که فرمانده ام آقاي رحيم مشايي (رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري) به من تلفن کردند و گفتند مي خواهند مرا ببينند. به آقاي قلعه باني گفتم اين ديدار به نظرم با ساير ديدارها متفاوت است. بعد فهميدم ايشان از من دعوت کرده اند که به سازمان ميراث فرهنگي بروم. گفتم اگر نه بگويم چه مي شود؟ گفتند اين دستور آقاي رئيس جمهور است.

موسوي سپس گفت:"ما هر جا که باشيم سرباز دولت و کشور هستيم و سرباز آقاي قلعه باني."

وي در پايان سخنان خود از کساني که حقي بر گردن وي دارند، حلاليت طلبيد و گفت: از آقاي قلعه باني که در اين مدت آدم تند و بدخلق و عبوسي مثل من را تحمل کردند، تشکر مي کنم.

سید حسن موسوی بعد از برکناری از سایپا یدک، نقش مؤثری در انتصابات و چینش نیروها در صنعت کشور داشت که جزئیات آن در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد.