کد خبر 949452
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

اعضای فراکسیون امید طرحی را برای تروریستی خواندن ارتش آمریکا تدوین کرده‌اند و در حال جمع‌آوری امضاء برای آن هستند.

به گزارش مشرق، اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی طرح برای اعلام ارتش آمریکا به عنوان گروه تروریستی را تدوین و در حاشیه جلسه علنی امروز در حال جمع آوری امضا برای آن در صحن علنی پارلمان هستند.

این طرح را تاکنون ۲۰۰ نماینده امضاء کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

متن کامل طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا

متن این طرح به شرح زیر است:

دلایل توجیهی (مقدمه)

با توجه به ماهیت تروریستی رژیم ایالات متحده آمریکا خصوصاً آن بخش از نیروهای نظامی و امنیتی و فرماندهی مرکزی آمریکا که در ربع قرن اخیر با ورود در منطقه غرب آسیا ضمن انجام اقدامات تروریستی در عراق افغانستان و سوریه و ایران از پروژه‌های تروریستی حمایت آشکار کرده اند طرح سه فوریتی تقدیم مجلس می‌شود.

ماده واحده: جمهوری اسلامی ایران، رژیم ایالات آمریکا را دولت حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنت کام» و تمام نیروهای وابسته به آن را گروه تروریستی می‌داند و این حق را به نیروهای مسلح تمامی کشورهای دنیا خصوصاً ارتش‌های آزادی بخش و جهادی می‌دهد که در برخورد با نیروهای نظامی و امنیتی ایالات متحده آمریکا در منطقه غرب آسیا اقدام متقابل نظامی نموده و در صورت دستگیری آن‌ها را جهت محاکمه به کشور جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند.

همچنین کلیه پایگاه‌ها و اموال و دارایی‌های ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش در منطقه غرب آسیا فاقد مصونیت تلقی می‌شود و مصادره و تصاحب آن‌ها حق مسلم کشورهای منطقه دانسته می‌شود.

منبع: تسنیم