رئیس جمهور در دیدار مسوولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید مبعث، تصریح کرد: بعثت پیامبرعظیم الشان اسلام(ص)، رستاخیز تاریخ و انسان بود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرها مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با بعثت پیامبر (ص)، توحش حاکم بر جهان آن روز جای خود را به تمدنی عظیم داد و علم، اخلاق، وفای به عهد، برادری، حکمت، عدالت و رحمت؛ جایگزین خشونت، جنگ، خونریزی و کینه شد.

ویبا بیان اینکه بعثت پیامبر آنچنان اقوام مدینه را به مکه، و مکه را به مدینه و طایف نزدیک کرد که امتی واحده تشکیل شد، افزود: پیامبر (ص) توانست امتی عظیم و توانمندی بزرگی را برای انسان‌ها به ارمغان آورد و وظیفه بزرگ امروز همه ما دعوت به راه خدا، صراط مستقیم و مسیر حق است نه اینکه به مسیر حزب، جناح و قبیله خود دعوت کنیم.

بیشتر بخوانید:

ویرانی‌ها و تخریب خانه‌ها و مزارع باید جبران شود و خواهد شد/مسئولان با پشتیبانی مردم بار سنگین سیل را از دوش ملت بردارند/ انقلاب و نظام اسلامی تداوم بعثت پیامبر اعظم(ص)

روحانی اظهار داشت: راهی که پیامبر برای دعوت مردم برگزید مسیر حکمت، خردورزی، استدلال و منطق بود و هرگز با زور و تحکم مردم را به سمت دین خدا دعوت نمی‌کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) مردم را در کمال آزادی و آگاهی دعوت می‌کرد و اینگونه مؤمنین آماده ایستادگی و فداکاری در راهی بودند که خودشان برگزیده بودند.