کد خبر 938156
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه عملکرد اقتصادی به نحوی نیست که بتوانیم با رضایت از آن نام ببریم، گفت: اقتصاد نیازمند اصلاحات است.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری در مراسم نکوداشت سید علاالدین میرمحمدصادقی که عصر امروز (دوشنبه) در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: برادرم جناب آقای میر محمد صادقی انسان با اخلاق و فعال اقتصادی است که خداوند این توفیق را به او داده است که بتواند به نحوی زندگی کند که امروز جمعی از فعالان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور جمع شدند تا به او بگویند خداقوت.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه افزود: ما شرایط ویژه اقتصادی داریم و با بیماری‌هایی که ساختار اقتصادی از آن رنج می برد در ارتباط هستیم.

بیشتر بخوانید:

چهارمین تلاش دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی

آقای جهانگیری یادتان هست؟ +فیلم

جهانگیری: انقلاب اسلامی برای آیندگان درس دارد

جهانگیری با بیان اینکه عملکرد اقتصادی به نحوی نیست که بتوانیم با رضایت از آن نام ببریم، گفت: اقتصاد نیازمند اصلاحات است.

وی ر در بخشی از سخنانش گفت: احساس می کنم بخش خصوصی ایران از نظر فکری توان بالایی دارد و قادر است برای برون رفت از وضع فعلی راهکار ارائه دهد. سابقه نهادهای اقتصادی بیش از دیگر بخش هاست و مدنیت بیشتری دارد.

جهانگیری تصریح کرد: نهادهای اقتصادی توانستند نهادهای دیگری را دور خود جمع کنند و اخیراً مراسم اعطای نشان «امین الضرب» را هم برگزار کردند که مورد توجه تشکل‌های بخش خصوصی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: میدان‌دار بودن بخش خصوصی به نظر من راهکار برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی است و بخش خصوصی باید خود را برای پذیرفتن مسئولیت توسعه ایران آماده کند و بر روی علاقه خود به کشور و مردم و همچنین سابقه خود حساب باز کند.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: بخش خصوصی واقعی نمی تواند به اخلاق بی توجه باشد و مسئولیت های اجتماعی را نپذیرد. مردم جامعه نباید احساس تنهایی کرده و فکر کنند در جامعه کسی به فکر آنها نیست و از درد آنها نمی‌پرسد.

جهانگیری ادامه داد: وقتی مردم فکر کنند در مشکلات کسی به فکر آنهاست، خواهید دیدید سرمایه اجتماعی چگونه شکل می‌گیرد و در این شرایط پیوندهای جامعه قوت پیدا می کند.

وی ادامه داد: جناب میرمحمد صادقی را نماد اخلاق حرفه ای در دوران مسئولیت خود می دانم که ثروت خلق کرد.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: در بیانیه اخیر رهبرانقلاب به این مسائل اشاره شد. ما نباید سقف پرواز داشته باشیم، این موضوع را در جلسه ای از مقام معظم رهبری پرسیدم و ایشان فرمودند که سیاست های اصل ۴۴ را ارائه کردیم که بخش خصوصی با قدرت عمل کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه عده‌ای حسادت می کنند و در صدد جلوگیری از پیشرفت برخی هستند، بیان کرد: باید بخش خصوصی میدان را بدست بگیرد. بخش خصوصی که آلوده و رانت خوار نیست. آنهایی که بخش خصوصی نیستند، می‌آیند و بخش خصوصی را بدنام می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید از بخش خصوصی دفاع کرد و اتاق بازرگانی هم باید پشتوانه بخش خصوصی باشد. ما باید از بخش خصوصی موفق الگوسازی کنیم.