کد خبر 936117
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز بالندگی ایران به پیوند افتخارآفرین امت با امام خویش گره خورده است و باید این پیوند را تحکیم و استوار نماییم تا به پیروزی‌های بزرگ دیگر دست یابیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن کرمان اظهار داشت: ملت ایران با حضور یکپارچه و افتخارآفرین خود در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگ زرین دیگری بر اوراق درخشان تاریخ انقلاب اسلامی افزودند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردان و زنان سلحشور ایران ایمان، استقامت، بصیرت و وفاداری خود را به اسلام، انقلاب اسلامی، آرمان‌های شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایش گذاردند.

بیشتر بخوانید:

علم الهدی: قدرت و توانمندی نظام ما این مردم هستند

حداد عادل: قدرت ایران به حضور گسترده مردم است

ابوترابی افزود: جوانانی که از پیشکسوتان میدان جنگ و نبرد و دفاع مقدس از سرداران رشید سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی‌ها درس آموختند.

وی گفت: خطه کرمان، خطه سردار سلحشور سپاه سلام است که نماد همه ارزش‌های متعالی انقلاب و ارزش‌های والای اسلامی است و شما مردم شریف در این مدرسه و در محضر این آموزگاران درس آموخته‌اید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: انقلاب اسلامی در چهار دهه از عمر خود به دستاوردهای بزرگی دست یافته است، قله‌های بزرگی را فتح کرده و برای اسلام و مسلمین و ملت بزرگ ایران، افتخارات دست نیافنی را ثبت کرده است.

وی گفت: تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به نماد مردم سالاری دینی، نهادینه کردن مشارکت مردم در خلق نهادهای سیاسی، شکل‌گیری نظام برآمده از اراده ملت، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

ابوترابی‌فرد عنوان کرد: انقلاب اسلامی این حقیقت را تثبیت کرده که با حضور و مشارکت ملت ایران و ملت‌های جهان می‌توان شاهد تحول و پیشرفت بود، باید مردم در همه صحنه‌ها حضور داشته باشند، با افتخار به گذشته خویش باید جوانان این دیار با عزمی راسخ راه را برای تحکیم ارکان مردم سالاری دینی هموار کنند و شاهد مشارکت گسترده ملت ایران در شکل گیری نهادهای سیاسی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز ایران مقتدر است، چون رهبر معظم انقلاب اسلامی منتخب بزرگ ملت ایران هستند، نهاد دستگاه اجرایی برآمده از ملت ایران است، نهاد قانون‌گذاری برآمده از اراده ملت ایران است و شوراهای اسلامی با اراده شما شکل گرفت.

ابوترابی‌فرد گفت: ما باید ارکان مردم سالاری دینی را استحکام ببخشیم تا به پیروزی‌های ارزشمند دیگری دست یابیم، اقتدار سیاسی ایران برآمده از حضور و مشارکت ملت ایران است، امروز ایران نماد مردم سالاری دینی است، هویت دینی انقلاب در حضور فقیه، عادل، اسلام شناس، شجاع مدیر و مدبر در اریکه قدرت سیاسی معنا یافته است.

امام جمعه موقت کرمان مردم سالاری دینی را به معنی حاکمیت فقاهت، عدالت، درایت و دین در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: باید این رکن مستحکم اقتدار امت اسلام را پاس داریم و پیوند استوار امت با امام خویش را تحکیم ببخشیم و در سایه تحکیم این پیوند است که شاهد عزت خواهیم بود.

وی با اشاره به فرموده‌ای از امام موسی کاظم (ع) بیان کرد: تمام عزت ملت وابسته به اطاعت آن ملت از رهبر عادل و صالح خویش است، امروز اگر ملت ایران مقتدر است در سایه این پیوند و اطاعت عزت‌آفرین است.

ابوترابی‌فرد خطاب به جوانان ایران اسلامی ادامه داد: دفاع مقدس را این اطاعت و پیروی از فرماندهی کل قوا به نردبان اقتدار ملت ایران تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: پیروزی ایران اسلامی در چهار دهه بر تهدیدها، فشارهای سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی دستاورد پیوند و اطاعت امت از امام و رهبر خویش است.

ابوترابی‌فرد بیان داشت: امروز بالندگی ایران به این پیوند افتخارآفرین گره خورده است و باید این پیوند را تحکیم و استوار نماییم تا به پیروزی‌های بزرگ دیگر دست یابیم.

وی افزود: اگر امروز ملت لبنان پیروز است، دستاورد پیوند امت لبنان با امام و مقتدای خویش رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اگر حشد الشعبی عراق این افتخار بزرگ را کسب می‌کند و ملت یمن یکپارچه برابر همه دسیسه‌ها ایستاده، دستاورد پیوند امت اسلام با امام و مقتدای خویش است.

امام جمعه موقت تهران گفت: ما در عرصه‌های اقتصادی امروز شاهد شکل گیری زیرساخت‌های اقتصادی کشور در تمام زمینه‌ها هستیم، توسعه و پیشرفت علمی که اساس پیشرفت همه ملت‌ها است دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی است، این وحدت و یکپارچگی ملت در سایه انقلاب اسلامی است.

وی ابراز داشت: اگر پیوند استوار با رهبری خویش داشته باشد، قطعاً شما در چهار دهه آینده در افق پیشرفت و دستیابی به توانایی‌های بالا حرکت خواهید کرد، امید به آینده رمز افتخار و اقتدار ما و نگاه به آینده همراه با عزت و عظمت و اقتدار و سرافرازی است.

ابوترابی افزود: ما باید در جایگاه ۱۰ قدرت اول جهان قرار گیریم، باید از نظر اقتصادی جزو چند کشور اول آسیا باشیم، این نقشه راهی است که برای ایران اسلامی تعریف شده و شما جوانان با عزم و اراده و شجاعت و دستیابی به قله‌های رفیع علم و دانش باید پیشگامان این حرکت عزت بخش و اقتدارآفرین باشید.

وی خاطرنشان کرد: جوانان اگر در جغرافیای ایران زندانی شوند، هرگز طعم اقتدار را نخواهند چشید، اقتدار ما با اقتدار ملت عراق گره خورده است، اقتدار ما با اقتدار ملت سوریه پیوند خورده است، اقتدار ما با اقتدار ملت فسلطین، لبنان، یمن، بحرین و سملمانان گره خورده است.

ابوترابی‌فرد ابراز داشت: ما همه با هم باید در برابر همه دنیای کفر و نظام سلطه و دنیای استبار بایستیم، سال ۹۸، فصل جدیدی از مبارزه ملت ایران با آمریکا و استکبار جهانی است، قطعاً استکبار از انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و ملت‌های شجاع منطقه سیلی جدیدی دریافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در چهار دهه پیش رو باید در قله‌های اخلاق و معنویت و عدالت اجتماعی قرار بگیریم، عدالت پیام انبیای الهی و پیام انقلاب اسلامی است، یک مدیر در نظام اسلامی باید براساس آموزه‌های وحیانی قدم بردارد، آراسته به ارزش‌های دینی باشد، با شمشیر عدالت جامعه را باید اداره کرد.

ابوترابی‌فرد اقتدار و پیشرفت در اخلاق و معنویت، امنیت، اجتماعی و اخلاقی، پیشرفت در ارتقا بهره‌وری را یادآور شد و گفت: با بهره‌وری شاهد شکوفایی اقتصاد می‌شویم، دهه پیش رو باید دهه قانون‌گرایی و حاکمیت قانون باشد و مدیران و مسئولان باید در این عرصه پیشگام و نماد قانون‌مداری باشند، باید مردم ببینند مدیران کشور به معنای واقعی کلمه به قانون احترام می‌گذارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید هرگونه اختلاف را از جامعه اسلامی ریشه کن کنیم، کشوری که قرآن، پیامبر اسلام، قبله و نماز، اهل بیت (ع) دارد، نباید گرفتار اختلاف باشد.

ابوترابی‌فرد بیان داشت: وحدت ملی باید ارتقا پیدا کند و کمترین زمینه اختلف را نباید داشته باشیم و مسوولان کشور در این مسیر باید پیشگام باشند و از کمترین کلام که اختلاف را به وجود آورد پرهیز کنند.

وی افزود: همه طبقات بتوانند از رفاه عمومی برخوردار شوند و این آرمان قطعی جمهوری اسلامی است، ما جوان عالم، سیاسی، مومن با درک و تحلیل سیاسی می‌خواهیم، حوزه و دانشگاه باید در قله درک و تحلیل سیاسی باشد.

ابوترابی‌فرد پیشرفت در مسئولیت‌پذیری و عزم و اراده ملی و پولادین را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر مزدورانی که سال‌ها ست ملت مظلوم غزه را محاصره کرده‌اند، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر رژیمی که سرزمین فلسطین را غصب کرده و مدیرانی که چهار سال است ملت قهرمان یمن را محاصر و بمباران می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر اربابانی که گروه‌های تروریستی و تکفیری را خلق کرده و از آنها حمایت کردند، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر داعش و جهانخوارانی که عزت و استقلال و عظمت ملت اسلام را بر نمی‌تابند.