کد خبر 921717
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت مذاکراتی توسط این سازمان با چند شرکت خارجی جهت صادرات در حوزه صنایع دریایی انجام شده است.

به گزارش مشرق، امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به همایش ۲ روزه بین‌المللی صنایع دریایی ایران که در جزیره کیش برگزار شد، اظهار داشت: این همایش و نمایشگاه جنبی آن برای معرفی آخرین دستاوردهای حوزه صنعت دریایی به جامعه دریایی کشور و تعامل با شرکت‌های فعال داخلی و خارجی هر ساله در جزیره کیش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش بزرگ گفت: از موضوعات مهم همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی ایران فراهم شدن بستری برای تبادل نظر و آرا میان اندیشمندان این حوزه و یافتن راهکارهایی برای توسعه صنعت دریایی کشور است.

دریادار رستگاری شناخت نخبگان و آشنایی با ایده‌های نوین و استارت‌آپ‌های ارائه شده را از دیگر دستاوردهای این همایش عنوان کرد و گفت: بسیاری از همین مطالب می‌تواند بسترساز تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان باشد.

بیشتر بخوانیم:

ساخت «سامانه غواص‌بر» توسط وزارت دفاع

وی افزود: در جریان برگزاری این همایش با چند شرکت خارجی مذاکراتی انجام شد که به نظر می‌آید می‌توانیم با آن‌ها در حوزه صادرات و تامین بخشی از نیازهای دریایی کشور وارد کار شویم.

رئیس سازمان صنایع دریایی با بیان اینکه ایران جذابیت‌های خود را دارد و این جذابیت‌های اقتصادی و فرهنگی موجب ورود دیگر کشورها برای همکاری و سرمایه‌گذاری است، افزود: علی‌رغم اِعمال فشارهای استکبار جهانی، نفس برگزاری این همایش و نمایشگاه در واقع می‌تواند به عنوان شکست تحریم‌ها محسوب شود؛ چراکه نمی‌توان کشوری را که در جایگاه ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی قابل توجهی قرار دارد، مورد محاصره و تحریم قرار داد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های گسترده مالی و اقتصادی حوزه صنعت دریایی گفت: متاسفانه ما فقط یک‌دهم درصد از گردش مالی سه هزار میلیارد دلاری که در حوزه اقتصاد اقیانوسی وجود دارد، سهم داریم و کسب منافع بیشتر از این حوزه به تلاش دولت و اصحاب صنعت دریایی بستگی دارد تا ان‌شاءالله بتوانیم با تعامل دستگاه‌های مربوطه از این بازار هنگفت مالی خلق ثروت و ایجاد اشتغال کنیم.

منبع: دفاع پرس