کد خبر 910105
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

نامزد شهرداری تهران گفت: 40 سال از عمر مدیریت شهری می‌گذرد ولی هنوز تعامل مثبتی با مجلس و دولت وجود ندارد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا انصاری در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه برنامه‌های خود اظهار داشت: سه رکن شورا، شهرداری و مدیران و بدنه کارشناسی مدیریت شهرداری تهران را تشکیل می‌دهد و هر وقت تلفیقی بین شورا و شهرداری بوده است، خدمات خوبی به شهروندان ارائه شده است.

وی ادامه داد: برنامه اصلی بنده بر اساس برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران و با اتکا به سرمایه انسانی تدوین شده است و در سه بازه زمانبندی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

انصاری بیان داشت: 40 سال از عمر مدیریت شهری می‌گذرد و هنوز تعامل مثبتی با مجلس و دولت وجود ندارد و شاهد و ناظر مسیری تسهیل شده هم نبودیم.

وی گفت: اجرای قانون پسماند در دستور کار قرار می‌گیرد و امروز زباله به عنوان طلای کثیف در دنیا محل درآمد است.

انصاری به توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و ریلی اشاره کرد و گفت:‌در طی 15 سال گذشته ما نسبت به این مقوله نگاه تبلیغی داشتیم و باید حمل و نقل مدرن و الکترونیک را با کمک مردم توسعه دهیم. که در زیرساخت‌های ریلی در سال‌های گذشته زیر 20 درصد رشد داشته‌ایم.

نامزد شهرداری تهران گفت: جامعه ما، جامعه‌ای جوان است با توجه به مشکلات اقتصادی و سیاسی فعلی باید توسعه زنده بودن شهر و شرایط نشاط اجتماعی شهر انجام شود.

وی گفت:بخش عمده‌ای از برنامه‌های ما خودرومحور است و خدمات متعلق به خودرو باید سازماندهی شود.

انصاری بیان داشت: معماری و شهرسازی به مثابه صندوق درآمد دیده شده چشم‌اندازمان این است که معماری به مثابه یک اثر هنری، فرهنگی دیده شود و پروژه‌هایی که تا کنون انجام شده این همخوانی با هویت فرهنگی و اجتماعی روز ما ندارد.

نامزد شهرداری تهران گفت: برنامه تقویت و نظارت بر ساخت و سازها و همچنین بازآفرینی فضای انسان‌مداری شهری باید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مالی باید توجه ویژه‌ای به منابع پایدار شود و ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست سالانه 10 درصد به درآمدهای پایدار اضافه کنیم.

انصاری گفت: در حال حاضر 20 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی داریم که باید این بدهی ساماندهی و پرداخت شود.

وی به توسعه زیرساخت‌های شهر تهران اشاره کرد و گفت: توسعه پارکینگ‌ها در فضاهای زیرسطحی باید ساماندهی شود و مشارکت عمومی و خصوصی از نکاتی است که به صورت جدی در دستور کار ما قرار گرفته است.