کد خبر 910022
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

نامزد شهرداری تهران، گفت:‌ در حال حاضر سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری پایین است که با اجرای نظام یکپارچه حمل و نقل عمومی این سهم باید به ۲۵ درصد افزایش یابد.

به گزارش مشرق، پیروز حناچی در نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در خصوص برنامه‌های خود برای تصدی پست شهرداری تهران اظهار داشت: شعار بنده «تهران، شهری برای همه است» و برای عملی کردن این شعار الزاماتی وجود دارد که باید اجرایی شود.

وی گفت: پایداری شهر، کاهش آلودگی هوا و ترافیک، زیست‌پذیری و همین طور در عدالت در برخورداری از خدمات از عمده‌ترین برنامه‌های بنده برای شهرداری تهران است.

بیشتر بخوانید:

تقوی‌نژاد: قول همکاری از دولت گرفته‌ام

نامزد شهرداری تهران، با اشاره به اینکه تهران پتانسیل‌هایی زیادی در حوزه گردشگری دارد، اضافه کرد: باید در این بخش سرمایه‌گذاری بهتری انجام شود و در این حوزه می‌توانیم شاهد رونق کسب و کارهای جدیدی باشیم.

حناچی اظهار داشت: بنده به دنبال شهری با سیستم کارآمد و هماهنگ خواهم بود که در آن شهروندان در اداره شهر مشارکت داشته باشند.

وی به موضوع ایمنی و مقابله با بحران در شهر تهران اشاره کرد و گفت: تهران چند تجربه زلزله را داشته است، بر همین اساس باید نسبت به ایمنی شهر در مقابل حوادث طبیعی و غیر طبیعی اقداماتی صورت گیرد.

نامزد شهرداری تهران، گفت: بنده برنامه‌هایی دارم تا شهری داشته باشیم برای زندگی بهتر و حذف فقر و نابرابری.

حناچی اضافه کرد: ما اگر بتوانیم موضوع فقرزدایی و ایجاد برابری را در شهر اجرا کنیم، می‌توانیم شاهد اقدامات مهم دیگری در شهر باشیم.

وی ادامه داد: در ارزیابی‌های انجام شده تنگناهای زیست محیطی، ترافیک، آلودگی هوا، عدم برخورداری از امکانات شهر و بافت فرسوده از اصلی‌ترین چالش‌ها محسوب می‌شود.

نامزد شهرداری تهران، اظهار داشت: ما در شهر تهران دارای هوای پاک، سالم، ناسالم و خطرناک هستیم که در سال ۹۵ بیش از ۲۶۰ روز، روز ناسالم داشته‌ایم و باید در این خصوص اقدامات لازم صورت بگیرد.

حناچی اظهار داشت: ما در تهران با چالش آلودگی آب، هوا و عدم مدیریت بهینه پسماند مواجه هستیم. در حال حاضر در کشورهای آفریقایی، نایلون جمع‌آوری شده است ولی شهر تهران پیامی به این موضوع نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: هدایت و بهره‌برداری از آب‌های سطحی از دیگر اقدامات ما خواهد بود. تهران قنات‌های وسیع و مختلفی دارد که باید شبکه قنات‌ها احیا شود.

نامزد شهرداری تهران، افزود: روددره‌های تهران باید احیا و از شیوه‌ها و تکنولوژی‌های نوین در ارائه خدمات باید استفاده شود.

حناچی اظهار داشت: در حال حاضر سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری پایین است و باید نظام یکپارچه حمل و نقل را به‌گونه‌ای تقویت کنیم که به بیش از ۲۵ درصد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: نباید تهران را تبدیل به شهری مختص خودروها کنیم. این شهر زیبنده کسانی باید باشد که در آن زندگی می‌کنند.

نامزد شهرداری تهران، ادامه داد: ما می‌توانیم با استفاده از ابزارهای جدید به عنوان مثال پارکینگ‌های هوشمند برای شهرداری تهران درآمدزایی کنیم و سالانه ۳۵۰۰ میلیارد ریال به شهر برگردانیم.

حناچی تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی، پیاده‌محوری، هوشمندسازی، بهره‌برداری از پارکینگ‌های عمومی،‌ ترویج نظام توسعه محله‌ای از موضوعاتی است که دنبال خواهیم کرد.

وی یادآور شد: چالش بعدی ما بافت فرسوده شهری و عرصه‌های ناکارآمد است که باید در این زمینه دولت نیز به وظایف خود عمل کند و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده آغاز شود و از خلاقیت و معماری پایدار در بافت‌های فرسوده بهره‌گیری شود.

نامزد شهرداری تهران، با اشاره به اینکه شهر یک موجود کاملا متناسب است و نباید ناهنجار رشد کند، گفت: در حال حاضر ما استقرار ۴.۵ میلیون نفر در شهر تهران خارج از محدوده قانونی را داریم.

وی ادامه داد: ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی با همکاری استانداری البرز یکی دیگر از طرح‌های ما است و این طرح را زمانی که در شورای عالی شهرسازی بودیم، ابلاغ کرده‌ایم.

حناچی افزود: برنامه‌هایی نیز در خصوص درآمدهای مالی پایدار در شهر تهران داریم. تهرانی‌ها در پرداخت عوارض شهری مشارکت کمی دارند.

وی‌ ادامه داد: در حال حاضر سهم درآمد شهرداری از صدور پروانه کاهش یافته است و باید دیگر حوزه‌های درآمدی در شهرداری تهران شناسانده شوند.

نامزد شهرداری تهران، اظهار داشت: بعضا بافت تاریخی را از طریق طرح تفصیلی از بین می‌بریم و نمی‌توان بخشی از بافت های تاریخی را تخریب و بخشی دیگر را نگاه داشت.

حناچی بیان داشت: ما چالش‌های جدی در کسب و کارهای دانش بنیان داریم. فقدان سازوکار مناسب بهره‌گیری شرکت‌ها، عدم مشارکت بخش خصوصی، حمایت از استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان نیز از موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد.

وی یادآور شد: فقدان نقشه خطرپذیری مبتنی بر حوادث از چالش‌های اصلی تهران است و به دنبال تهیه برنامه مرکز دیده‌بان شهر تهران هستیم.

نامزد شهرداری تهران، تصریح کرد: حریم گسل‌های تهران شناسایی شده‌اند و اینکه چه اقداماتی نباید انجام شود، مشخص شده است. ما در حال حاضر چالش مدیریت بحران را داریم.

حناچی اضافه کرد: حادثه پلاسکو یک پلاک بود، ولی تمام شهر را تحت تأثیر قرار داده بود.