اختلاف، درگیری و موج ترور میان گروه های تروریستی در حومه شمالی استان حلب به شدت افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی مناطق اشغالی شمال سوریه حاکیست، اختلاف، درگیری و موج ترور میان گروه های تروریستی در حومه شمالی استان حلب به شدت افزایش یافته است.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی ناشناس از عناصر تروریستی توانستند مسیر عبور شمار دیگری از کاروان نظامی تروریست ها را در جاده منطقه «جارز» در نزدیکی شهر «مارع» در شمالی ترین بخش استان حلب به تله های انفجاری آلوده کنند.

به گفته منابع میدانی، زمانی که خودروهای نظامی حامل عناصر تروریستی از این مسیر آلوده عبور کردند در اثر برخورد با تله های انفجاری به شدت آسیب دیدند و خسارت های سنگینی به آنان وارد آمد.

شماری از عناصر تروریستی در جریان این کمین کشته و زخمی شدند؛ «احمد حافظ» یکی از فرماندهان ارشد میدانی گروه های تروریستی در مجلس نظامی شهر مارع در این حمله به شدت زخمی شد.

به گزارش مشرق، خودروی «حمود ابوالکال» از فرماندهان ارشد میدانی گروه تروریستی «جبهه الشامیه» در مسیر ارتباطی «مارع - کلجبرین» در کمین تله های انفجاری گرفتار شد و وی به شدت زخمی شد.

از حومه جنوبی استان ادلب خبر می رسد، عناصر گروهک تروریستی تازه تاسیس «سرایا ردع البغاه» در یک عملیات دقیق توانستند یکی از فرماندهان اشد گروه تروریستی هیات تحریرالشام مقلب به «ابو الفضل» را در نزدیکی شهر «تلمنس» از پای درآورند.

خبرها از جنوب غرب استان ادلب حاکیست، «ابو عبدالله المهاجر» از فرماندهان ارشد گروه تروریستی هیات تحریر الشام در یک عملیات غافلگیرانه توسط افراد ناشناس در حومه شمالی شهر «جسر الشغور» به هلاکت رسید.

آخرین تحولات میدانی شمال استان حماه 

از شمال استان حماه خبر می رسد، شماری از عناصر تروریستی حزب الترکستانی، حملات گسترده ای را علیه ایستگاه های دفاعی نیروهای ارتش سوریه در حومه شمالی شهرک «المصاصنه» انجام دادند.

نیروهای سوری مستقر در منطقه که در حالت آماده باش قرار داشتند به سرعت تحرکات تروریست ها را در این محور رصد کردند و پس از درگیری های سنگینی که یک ساعت به طول انجامید موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.

به گزارش مشرق، حدود ۲۵ تن از عناصر تروریستی در جریان این درگیری ها کشته و زخمی شدند؛ سایر عناصر تروریستی پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از این منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند.

به گفته منابع میدانی، پس از دفع حملات تروریست ها در حومه شهرک «المصاصنه»، یگان توپخانه به هدف قرار دادن مواضع گروه های تروریستی در مناطق اشغالی شمال استان حماه ادامه داد و ضربات سنگینی به آنان وارد آورد.

براساس اطلاعات به دست آمده، در ماه های گذشته، صدها تن از عناصر تروریستی حزب الترکستانی پس از آموزش های کامل در خاک ترکیه وارد مناطق اشغالی شمال سوریه  (استان ادلب و شمال استان حماه) شدند و از مردم عادی هم به عنوان سپر دفاعی استفاده می کنند.