بخش «سرحلقه» شصت‎وسومین شماره حلقه‌وصل به معرفی ساختار «جامعه ایمانی مشعر» پرداخته است. حلقه‎وصل در این شمار در یک گفت‎وگوی تحلیلی-انتقادی با رحیم آبفروش، دبیر جامعه ایمانی مشعر دارد.

به گزارش مشرق، شصت‎وسومین شماره ماهنامه حلقه‌وصل با موضوع «هیئت حسینی به‌جای هیئت دولتی» منتشر شد. حلقه‎وصل در این شماره با بررسی وضعیت موجود هیئت‎ها آژیر قرمز برای کارآ نبودن هیئت‏‌ها را به صدا در آورده است و برای ارائه راهکار برای حضور و تاثیرگذاری هرچه بیشتر هیئت‎های حسینی در جامعه به سراغ چهره‎هایی مانند آیت‎الله مصباح یزدی، حجت‎الاسلام پناهیان، علیرضا زاکانی، دکتر یعقوب توکلی، یاسر جبرائیلی و... رفته و فعالیت‎های «جامعه ایمانی مشعر» را به لحاظ ساختاری و ارائه محتوا به هیئت‎ها مورد واکاوی قرار داده است.

نقش اصلی هیئت‎ها و بحران کارآمدی دولتی

صادق یزدانی، سردبیر ماهنامه حلقه‎وصل در شماره 63 نقش اصلی هیئت‎ها در بحران ناکارآمدی امروز دولت در جامعه را بررسی کرده است و از ضرورت ظاهر شدن هیئت‌ها در قامت هیئت دولت و پرهیز از دولتی و اداری شدن و هیئتی عمل کردن نوشته است. «هیئت حسینی به‌جای هیئت دولت» عنوان یادداشت یزدانی در این شماره است. اگر می‎خواهید به تفاوت این دو مفهوم پی ببرید و مصداق‌های بیرونی آن را لمس کنید حتما این یادداشت را بخوانید.

قدر معرفت‌افزایی و شورآفرینی عاشورا را در جامعه نمی‌دانیم

در شماره 63 ماهنامه حلقه‌وصل آیت‎ا.. مصباح‌یزدی به تشریح دو رکن اساسی شناخت و انگیزه در ایجاد حرکت و جبهه و ید واحد شدن اشاره کرده است و از این گلایه کرده است که ما «قدر معرفت‌افزایی و شورآفرینی عاشورا را در جامعه نمی‌دانیم». استاد رحیم‌پور ازغدی، به این سوال پاسخ داده است که آیا ربط دادن هیئت‎ها به مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم کار دستی است یا نه؟ حجت‌الاسلام پناهیان از ضرورت کوچ دغدغه جبهه‎شدن از واقعیت‌های واقعی به واقعیت‌های مجازی سخن گفته است و تاکید داشته که وقتی «لایک» قدرت می‎آفریند، هیئتی‌ها باید در قامت سلبریتی‌ها ظاهر شوند. همچنین در این بخش حجت‌الاسلام وافی به گرفتاری‌های هیئت‎ها به معصیت‌های کوچک اما بزرگ پرداخته، حجت‌الاسلام مهدوی ارفع مبانی، راهبردها و آسیب‌های مطالبه‎گری از منظر امیرالمومنین علی(ع) را تشریح کرده، حاج حسین یکتا از این گفته که اگر هیئت‎ها وارد خدمات اجتماعی نشوند حذف می‎شوند و سید احمد عبودتیان به تفاوت ما با محسن حججی پرداخته است. علیرضا زاکانی، دکتر یعقوب توکلی، سید یاسر جبرائیلی، میثم نیلی و حجت‌الاسلام محرابی از دیگر صاحب‎نظرانی هستند که اقتضائات امروز هیئت را از نگاه خودشان تشریح کردند.

هیئت با امر و نهی و بخشنامه کار نمی‎کند

بخش «سرحلقه» شصت‎وسومین شماره حلقه‌وصل به معرفی ساختار «جامعه ایمانی مشعر» پرداخته است. حلقه‎وصل در این شمار در یک گفت‎وگوی تحلیلی-انتقادی با رحیم آبفروش، دبیر جامعه ایمانی مشعر بستر شکل‎گیری و اهداف و کارهای انجام شده توسط این جامعه را بررسی کرده است. گفت‎وگو با رابطان جامعه ایمانی مشعر بخش بعدی سرحلقه ماهنامه فرهنگی حلقه‎وصل است.

روایت مردی که بخشی از گنجِ جنگ را استخراج کرده است

«خط ویژه» شماره 63 ماهنامه حلقه‎وصل به سراغ «قاسم صادقی» رفته است. قاسم صادقی مردی است که بخشی از گنجِ جنگ را استخراج کرده است. او مسئول یادمان ذوالفقاری است و روایت شیرینی از زندگی خود و همکاری با صادق خلخالی، سید مجتبی هاشمی، شاهرخ ضرغام و... در گردان فدائیان اسلام دارد. صادقی با توصیف علت و چرایی وجود بی‌مهری مسئولین با ایجاد یادمان دشت ذوالفقاری از ارتشی‎هایی گفته است که پیشگامی خوبی در این عرصه داشتند.

نشریه حلقه‌وصل به مدیرمسئولی و سردبیری صادق یزدانی منتشر می‌شود. برای دریافت این نشریه می‌توانید با شماره تلفن  ۵-۰۲۱۷۷۶۵۵۱۳۴ تماس بگیرید. همچنین برای اطلاع از آخرین خبرها و گزارش‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، می‌توانید از سایت Hvasl.ir استفاده کنید.