خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که ميهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

 *جلسه انتخاباتی جریان انحرافی که روز پنجشنبه و جمعه در مشهد برگزار شد به دلیل عدم استقبال و اختلافات شدید درونی با شکست مواجه شد. فردی به نام سعیدی که هزینه های این همایش شامل اجاره هواپیمای چارتر و رزرو دو هتل لوکس را در مشهد متقبل شده بود به شدت از این موضوع عصبانی شده است. لیدر جریان انحرافی هم که به دلیل مسائل پیش آمده حاضر نشد در این همایش سخنرانی کند بلافاصله به تهران بازگشت.

* در جلسه برخی چهره های اصلاح طلب گزارشی ارائه می شود که بر مبنای آن 804  کاندیدای این جریان در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند. در این جلسه که با هدف کاهش مشارکت مردم در انتخابات برگزار شده بود مقرر می شود  یکی از مسوولان اسبق وزارت کشور در دوران اصلاحات، ضمن تماس با کاندیداهای اصلاح طلب آنها را نسبت به حضور در رقابت های انتخاباتی منصرف نماید.این فرد تاکنون با تعدادی از کاندیداهای اصلاح طلب تماس گرفته که در اکثر موارد ناموفق بوده است.

*یکی از روسای ستاد کروبی در قم به جرم همکاری با منافقین به 3 سال حبس و 10 سال تبعید به ایذه محکوم شده است. همکار دیگر وی هم با فرار از کشور به آمریکا پناهنده شده است.

* قبل از اتمام ثبت نام کاندیداهای مجلس نهم، در جلسه جامعه روحانیت برای کاندیداهای احتمالی رای گیری به عمل آمد که حجج اسلام تقوی، مصباحی مقدم و ابوترابی هرکدام 17 رای، کازرونی 15 ،محمدی عراقی 11، ناصحی 10،جمشیدی8،حاج علی اکبری8،نواب 7،علوی 7،اراکی7،سالک 7 و اکرمی 5 رای آوردند.احتمالا 4 سهمیه به جامعه روحانیت در لیست جبهه متحد اصولگرایان تعلق خواهد گرفت.

* شنیده ایم در میان کاندیداهای مجلس نهم شورای اسلامی 819 استاد دانشگاه وجود دارند که خود را برای رقابت با رقیبانشان آماده می کنند.

*  قرار است در روزهای آینده کتابی در یکی از موسسات هنری رونمایی شود که باعث نگرانی کارشناسان فرهنگی شده است. این کتاب با استفاده از ادبیاتی سخیف و در قالب بازگویی خاطرات حیوانات اقدام به سیاه نمایی و ترویج ابتذال نموده که تبلیغ آن به هیچ وجه در شان مرکزی که قرار است از حوزه فرهنگ و هنر کشور دفاع کند نیست. 

* با نزدیک شدن به فضای انتخابات مجلس نهم، جریان انحرافی در هفته های اخیر اقدام به راه اندازی چند سایت خبری نموده است. اگر چه قرار بود محتوای این سایت ها در راستای دو قطبی سازی احمدی نژاد- هاشمی، تخریب چهره های اصولگرا و تفرقه اندازی میان جبهه متحد و پایداری کلید بخورد اما به دلیل دروغ پردازی های ناشیانه و استخدام نیروهای مبتدی این پروژه با شکست مواجه شده که این رویه با عصبانیت و واکنش لیدر جریان انحرافی مواجه شده است.

* حدود سه ماه است که جلسات هدفمندی یارانه ها تشکیل نشده است. سال گذشته ریاست جلسات به عهده رئیس جمهور بود که به تدریج برعهده معاون اول رئیس جمهور گذاشته شد و در حال حاضر با توجه به مشکلات عدیده تولیدکنندگان و عدم تخصیص بودجه 30 درصدی تولید از محل یارانه ها، واحدهای بسیاری تعطیل و یا به سمت تعطیل شدن هستند.

* با ارسال دیر هنگام لایحه بودجه سال 91 به مجلس، بررسی آن به سال آینده موکول خواهد شد.گفته می شود بررسی این لایحه در سال آینده در حالی صورت می گیرد که بسیاری از نمایندگان موفق به کسب رای نشده و انگیزه چندانی برای بحث و ورود به مباحث بودجه نخواهند داشت.
 
*شنیده ایم پرونده فروش و واگذاری هتل لاله در دستور کار یک نهاد نظارتی قرار گرفته است. برخی گزارش ها حاکی است این واگذاری با اما و اگرهایی همراه بوده است.

*برخی کارشناسان فرهنگی با انتقاد از برخی برنامه های به اصطلاح فرهنگی صداوسیما همچون نقد گروه های شیطان پرستی معتقدند از آنجا که این موضوعات حتی در ردیف 20معضل فرهنگی کشورهم نیست نمایش و معرفی و سپس نقد این گروه ها به معرفی و شیوع این جریانات منحط کمک بیشتری خواهد کرد.

* با گذشت بیش از 5 ماه از ثبت نام 6 میلیون و چهارصد هزار نفر برای اعزام به حج عمره که هر یک مبلغ 800 هزار تومان به حساب دولت واریز کرده اند هنوز مراسم قرعه کشی انجام نشده و قرارهم نیست سودی به این پول ها پرداخت شود. این در حالی است که بانک ها از یک روز دیر کرد وام ها هم نمی گذرند.

* بخشی از اسناد و مدارک مربوط به پرونده بزرگ مفاسد مالی در قائمشهر به دست آمده است. گفته می شود این مدارک حدود 40 زونکن و تعدادی لپ تاب بوده که پس از چهار بار جابجایی و نقل و انتقال توسط افراد درگیر پرونده سرانجام به دست ضابطان قضایی افتاده است.

*علیرغم تهدیدها و تحریم های صورت گرفته علیه صنعت نفت و گاز کشورمان، گزارش ها حاکی است در چند ماه اخیر میزان افزایش تولید روزانه نفت ایران به بیش از 320 هزار بشکه رسیده است.

*بررسی های یک نهاد نظارتی نشان می دهد شبکه های صدا و سیما توانستند در سالگرد پاسداشت مراسم 9 دی با فاصله گرفتن از کارهای احساسی و تبلیغاتی، در مسیر تبیین و روشنگری گام های خوبی برداشته و نسبت به سال گذشته نمره بهتری دریافت نمایند.

*یکی از چهره های فرهنگی کشورمان که اخیرا سفری به تونس داشته در جلسه ای با ارائه گزارش این سفر گفت:" بنده قبل از سقوط زین العابدین بن علی سفری به این کشور داشتم که علیرغم خلوتی مساجد، مراکز فساد و سواحل این کشور مملو از گردشگران خارجی بود اما ظرف یک سال اخیر گرایش مردم به اسلام باعث شده مساجد تونس با کمبود جا مواجه شده و صف نمازگزاران به حیاط مساجد و خیابان های اطراف کشیده شود علاوه بر آنکه مظاهر بی حجابی و حضور در مراکز فساد و سواحل نیز به حداقل ممکن رسیده است."