کد خبر 864287
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲

گرچه در مسابقات جام جهانی دیدار فینال خاطره سازترین مصاف برای علاقمندان به این رشته محسوب می شود ولی افتتاحیه ها هم بعضا خاطره ساز می شوند.

سرویس ورزش مشرق – پنجشنبه 24 خرداد در حالی دیدار افتتاحیه جام جهانی بین دو تیم روسیه و عربستان برگزار می شود که در دوره قبل این مسابقات در برزیل وقتی برزیل با کرواسی دیدار افتتاحیه را برگزار می کردند همه در انتظار یک پایان دو بر یک بودند. دیداری که تا دقیقه 90 با همان نتیجه پیش می رفت ولی اسکار برزیلی در دقیقه 1+90 یک گل زیبا به ثمر رساند تا دیدار با حساب 1-3 تمام شده و نام اسکار به عنوان آخرین کسی که در دیدارهای جام جهانی گلزنی کرده ثبت شود.

قطعا اگر دیدار افتتاحیه جام 2018 گلی داشته باشد این رکورد را از اسکار خواهد گرفت اما...

...اما رکورد اولین کسی که در دیدارهای افتتاحیه جام جهانی گل زد هرگز دست نمی خورد.

سال 1930 و در کشور اروگوئه تیم های فرانسه و مکزیک در یک شهر و آمریکا و بلژیک در یک شهر دیگر همزمان جام جهانی را رسما استارت زدند.

در دقیقه 19 بازی فرانسه – مکزیک "لوسین لورنت" فرانسوی موفق شد دروازه حریف را باز کند تا اولین گل تاریخ این رقابتها در آن لحظه خاص به ثمر برسد. البته در دیدار آمریکا – بلژیک و 4 دقیقه بعد (دقیقه 23) "مک گی" اولین گل آمریکا را زد ولی تا ابد نامش به عنوان دومین گلزن تاریخ جام جهانی ثبت می شود. فرانسه آن دیدار را 1-4 برد و آمریکا هم 0-3 بلژیک را مغلوب کرد.