شهروندان کُرد در تظاهرات خود فقط علیه نیروهای دموکراتیک کُرد شعار ندادند و دخالت‌های آمریکا در منطقه را محکوم کردند و در اقدامی حمایت خود را از رئیس جمهور سوریه اعلام کردند.

به گزارش مشرق، وضعیت ملتهب در مناطق کُردنشین سوریه این روزها فقط به شهر عفرین خلاصه نمی شود و شهر منبج در شمال شرق استان حلب هم اوضاع متفاوتی را پشت سر می گذراند.

شرایط به وجود آمده در شهر منبج شباهتی به آنچه که در عفرین می گذرد ندارد و خبری از حمله ارتش ترکیه و عناصر تروریستی نیست و این مردم کُرد منطقه هستند که خواهان تغییر شرایط فعلی هستند.

براساس اطلاعات به دست آمده، صبر شهروندان شهر منبج پس از چند ماه به سرآمد و در روزهای گذشته علیه عملکرد نیروهای دموکراتیک کُرد تظاهرات کردند و خواستار بازگشت آرامش و صلح به منطقه خود شدند.

شهروندان کُرد در تظاهرات خود فقط علیه نیروهای دموکراتیک کُرد شعار ندادند و دخالت های نیروهای آمریکایی را در منطقه  محکوم کردند و در اقدامی که کمتر کسی پیش بینی می کرد حمایت خود را از رئیس جمهور سوریه اعلام کردند.

برای دیدن نقشه در اندازه اصلی بر روی آن کلیک کنید

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات تظاهرات مردم شهر منبج علیه نیروهای دموکراتیک کُرد اشاره کرد و گفت: مردم از اقدامات نیروهای کُرد به شدت عصبانی هستند و سوء استفاده آمریکایی آمریکایی آنان را نگران کرده است.

وی با بیان این که اعتراض مردم منبج فقط به عملکرد ضعیف نیروهای دموکراتیک کُرد در عفرین خلاصه نمی شود، گفت: وضعیت موجود عفرین کمک کرد تا مردم کُرد در شمال شرق سوریه بیشتر به ماهیت آمریکایی ها پی ببرند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی شمال استان حلب/ شهر عفرین در آستانه محاصره قرار گرفت+ عکس و نقشه میدانی

این منبع میدانی افزود: در دو سال گذشته یک بایکوت خبری سنگین در خصوص اقدامات نیروهای دموکراتیک کُرد علیه شهروندان وجود داشت و نارضایتی های مردم منعکس نمی شد اما بالاخره این مسئله علنی شد و پرده ها کنار رفت.

وی افزود: شاید برای مخاطبان این خبر کمی غیر قابل باور باشد اما نیروهای دموکراتیک کُرد در ماه های گذشته خسارت های سنگینی به شهروندان کُرد وارد کرده اند که یک نمونه آن باج گیری از شهروندان است.

این منبع میدانی به حملات نیروهای کُرد به خانه های مردم برای زورگیری اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از مردم که به این مسئله اعتراض کردند توسط نیروهای دموکراتیک کُرد دستگیر و زندانی شدند.

وی به اجبار نیروهای دموکراتیک کُرد برای اعزام جوانان به جبهه های نبرد خبر داد و گفت: نیروهای کُرد به زور متوسل شده اند و جوانان را به میدان نبرد اعزام می کنند و همین مسئله خشم مردم را به دنبال داشته است.

این منبع میدانی به توافق نیروهای دموکراتیک کُرد، آمریکایی ها و شاهزاده های عربستانی برای تغییر بافت جمعیتی و قومیتی در شهر رقه اشاره کرد و گفت: این طرح از ماه های گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

به گزارش مشرق، شاهزاده های عربستانی که سرمایه گذاری وسیعی برای اجرای این طرح انجام داده اند در تلاش هستند با کمک متحدان منطقه ای خود، مردم معترض را از شهر رقه اخراج کنند و در حال حاضر مخالفان خود را در چند زندان مخفی، حبس کرده اند.

از سویی دیگر، شکست فرمانده هان کُرد در شمال استان حلب، نگرانی های مردم را چند برابر کرده که وقایع عفرین در شهر منبج هم تکرار شود و بی تفاوتی ها آمریکا باعث شده مردم به این نتیجه برسند که تنها دولت سوریه می تواند در مقابل متجاوزان از آنان حمایت کند.