ارتش ترکیه و تروریست های موسوم به سپر فرات از محورهای شمال، شمال شرق، شرق و جنوب به نزدیکی عفرین رسیده اند و همزمان هزاران نفر از مردم برای نجات جان خود به سمت شهرک های « نبل و الزهرا» پناه آوردند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال استان حلب حاکیست، پیشروی گسترده و سریع نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی ادامه به سمت شهر عفرین ادامه دارد و وضعیت در این محور ملتهب گزارش شده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: ارتش ترکیه و تروریست های موسوم به سپر فرات از محورهای شمال، شمال شرق، شرق و جنوب به نزدیکی عفرین رسیده اند و همزمان هزاران نفر از مردم برای نجات جان خود به سمت شهرک های «نبل و الزهرا» پناه آوردند.

نقشه میدانی از آخرین تحولات شمال استان حلب

این منبع میدانی از تلاش نیروهای دفاع مردمی برای اسکان موقت مردم کردنشین عفرین در شهرک های «نبل و الزهرا» خبر داد و گفت:  تعداد زیادی از مردم عفرین با عبور از ایست و بازرسی در نقاط امن اسکان داده شدند.

گزارش دیگری از مشرق را بخوانید:

تحولات میدانی سوریه در سالی که گذشت/ چند درصد از خاک سوریه در اشغال گروه‌های تروریستی است؟ + آخرین نقشه میدانی

وی به استقبال مردم شهرک های نبل و الزهرا از شهروندان کُرد عفرین اشاره کرد و افزود: مردم درهای خانه های خود را بر روی هموطنان کُرد خود باز کرده اند و گروهی دیگر هم مواد غذایی و بهداشتی به مراکز اسکان موقت ارسال کرده اند.

به گزارش مشرق، با بحرانی شدن وضعیت و نزدیک شدن نیروهای اشغالگر به عفرین، شبه نظامیان کرد برای متوقف کردن پیشروی های ارتش ترکیه و تروریست ها، کنترل بخش های زیادی از مناطق را به نیروهای مردمی نبل و الزهرا تحویل دادند.

در حال حاضر، شبه نظامیان کُرد، کنترل گذرگاه «الزیاره» در غرب شهرک «نبل»، فرودگاه «منغ» و روستاهای «کیمار، الزیاره، برج القاص، باشمرا، باصوفان، دیرالجمال، تل رفعت و منغ» را به نیروهای مردمی سوریه واگذار کردند.

گزارش دیگری از مشرق را درباره آخرین تحولات منطقه بخوانید:

سقوط جندیرس، شران و شیخ حدید در شمال استان حلب/ نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها به ۶ کیلومتری عفرین رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای دفاع مردمی برای جلوگیری از سقوط مناطق و مانع شدن از ورود نیروهای متجاوز به عفرین به سرعت خود را به مناطق تخلیه شده رساندند و پرچم سوریه را برافراشتند.

به گزارش مشرق، در حال حالضر فاصله نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات با شهر عفرین از محورهای شمال و جنوب به ترتیب ۱ و ۱.۵ کیلومتر است و نیروهای دفاع مردمی درصدد متوقف کردن پیشروی آنان به داخل شهر عفرین هستند.