کرکوک پس از چند ماه برقرای آرامش، در روزهای گذشته دوباره شاهد درگیری های سنگین بود و هسته های خاموش گروه تروریستی یک بار دیگر به میدان آمدند.

به گزارش مشرق، مناطق مختلف استان کرکوک پس از چند ماه برقرای آرامشی نصف و نیمه، در روزهای گذشته دوباره شاهد درگیری های سنگین بود و هسته های خاموش گروه تروریستی یک بار دیگر به میدان آمدند تا امنیت این استان پُر تنش را به چالش بکشند.

بیشتر بخوانید:

عملیات بزرگ نیروهای عراقی علیه هسته‌های خاموش داعش/ شکار ۳۳ تروریست در استان‌های دیاله، نینوا و کرکوک + تصاویر و نقشه میدانی

اگرچه عناصر تروریستی داعش در چند حمله غافلگیرانه توانستند ضرباتی را به نیروهای عراقی وارد کنند اما نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال به سرعت وارد عمل شدند تا تحرکات آنان را در نطفه خفه کنند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

نیروهای عراقی خوب می دانند که تحرکات تروریست های داعش در استان کرکوک با حمایت مستقیم جماعت بارزانی و تجزیه طلبان صورت می گیرد و همین مسئله باعث شد در اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت با قاطعیت واکنش نشان دهند.

**ّبرای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: درگیری ها در استان کرکوک با داعش قابل توجه بوده اما به مرز بحرانی شدن پیش نرفته و نیروهای بسیج مردمی با قدرت در میدان حاضر هستند تا از ادامه تحرکات داعش جلوگیری کنند و ابتکار عمل را در دست گرفته اند.

وی گفت:  در جریان عملیات تابستان امسال که منجر به متلاشی شدن سیستم سازمان یافته داعش شد، حدود هزار تروریست به سمت مناطق تحت کنترل جماعت تجزیه طلب متواری شدند و حالا همین گروه ( نیروهای بارزانی) از تروریست ها به عنوان اهرم فشار علیه دولت مرکزی استفاده می کند.

نیروهای حشدالشعبی و پلیس فدرال عراق

این منبع میدانی با بیان این از دست دادن منابع نفتی برای عناصر تجزیه طلب در کرکوک بسیار سخت بود،افزود: در جریان عملیات نیروهای عراقی در روزهای گذشته، چند فرمانده ارشد میدانی گروه تروریستی داعش که نقش ویژه ای در حمله به مواضع بسیج مردمی در روستای « السعدونیه» داشتند، به هلاکت رسیدند.

**ّبرای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

آخرین تحولات میدانی استان کرکوک

به گزارش مشرق، نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیروهای اطلاعات، عملیاتی ویژه و غافلگیرانه را در مرکز استان کرکوک علیه هسته های خاموش گروه تروریستی داعش انجام دادند.

نیروهای عراقی در این عملیات گروهی از تروریست های داعش را در روستای « التویریه» در منطقه « العباسی» شناسایی کردند و پس از حمله ای گسترده توانستند 7 تن از آنان را به هلاکت برسانند و چند انبار سلاح را در این منطقه کشف و ضبط کنند.

نیروهای حشدالشعبی و پلیس فدرال عراق

از روستای « السعدیه» در حومه شهر راهبردی « الحویجه» هم خبر می رسد، نیروهای تیپ 11  و 16 بسیج مردمی در یک عملیات دقیق توانستند گروهی از تروریست های داعش را در منطقه شناسایی کنند و پس از درگیری های 2 ساعته، 9 تن از آنان را به هلاکت برسانند.

به گزارش مشرق، نیروهای بسیج مردمی در حومه شهر راهبردی « الحویجه» هم موفق شدند 10 تن از عناصر تروریستی داعش را از پای درآورند؛ در جریان این درگیری ها 3 تن از نیروهای بسیج مردمی شهید و 2 تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای حشدالشعبی و پلیس فدرال عراق

روستای «مکیصم و تل لحم» در حومه شهر « الحویجه» مقصد دیگر نیروهای تیپ 11 نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق برای شناسایی هسته های خاموش گروه تروریستی داعش بود و در جریان درگیری ها در این محور 35 تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی در حومه شهر الحویجه هم 3 تونل بزرگ متعلق به تروریست ها را کشف و 3 روستا را هم به طور کامل پاکسازی کردند؛ در غرب استان نینوا هم گروهی از نیروهای تیپ 21 بسیج مردمی 3 هزار کمربند انتحاری و هزار و 500 تله انفجاری را کشف و خنثی کردند.